    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kupować mieszkanie?
    Date: Fri, 10 Oct 2008 15:06:41 +0200

    rafal <r...@n...none> writes:

    > Nie chodzi ile stracę w najbliższym czasie, bo mieszkanie przecież
    > kupuje się na wiele lat lub na całe życie. Bardziej zastanawiam się
    > nad spadkami cen w sensie obniżka o 20% przez dewelopera oznaczałaby
    > dla mnie brak zaciągania kredytu. Trochę bym się zgarbił gdybym za 2
    > miesiące dowiedział się że deweloper spuścił ceny np. o około 50
    > tyś. Z drugiej strony aż nie chce mi się wierzyć by były to aż takie
    > przeceny.

    Szczerze mowiac ja tez bym na to za bardzo nie liczyl.

    > Od kilku dni słucham w TVN Biznes, że deweloperzy mają
    > problemy z kredytowaniem inwestycji - przestrzegają że kupowanie
    > mieszkania które zaczyna być dopiero budowane (w moim przypadku kopią
    > dziurę pod fundamenty) może zakończyć się tym, że deweloper splajtuje,
    > ja zostanę bez kasy, bez mieszkania ale za to z kredytem :D Jakaś
    > zbiorowa psychoza?! Aż tak źle jest?

    Przeciez zawsze tak bylo. "Developerzy" np. pozyskiwali srodki na
    dokonczenie starszych inwestycji od nowych klientow, problem zaczynal
    sie, gdy to bylo za malo albo gdy nie bylo zadnej nowej inwestycji.
    Roznie to wyglada w przypadku roznych firm, oczywiscie.

    Tak naprawde to teoretycznie developer powinien budowac glownie
    z wlasnych srodkow, moim zdaniem klient powinien wplacac pieniadze
    i podpisywac akt notarialny wtedy, gdy np. mieszkanie juz jest
    w stanie jakims tam surowym (z oknami, drzwiami wejsciowymi itp).
    Ale niestety praktyka z teoria niezupelnie sie zgadza.
    --
    Krzysztof Halasa