    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: limit karty w Citi
    Date: Wed, 30 Dec 2009 16:18:18 +0100

    Użytkownik "m1ch4l.j" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:e96c0cc0-f608-44bb-88db-61c67d3669f2@21
    g2000yqj.googlegroups.com...

    > Ja tu nadal nie widze problemu. Klient dostał limit i nie powinien go
    > przekroczyć.
    [...]

    Trudno. Nic nie poradzę na to, że go nie widzisz.

    Pójdźmy może zatem dalej w tym kierunku. Ma przecież wejść Rekomendacja T.
    Wszystkim dajmy karty z limitem 1000 zł. Oraz dodatkową możliwość
    przekroczenia go w każdym okresie rozliczeniowym o 50.000 zł obciążoną
    każdorazowo prowizją 200 zł.

    Tu mamy ten sam mechanizm, tylko kwoty niższe, więc się to nie rzuca w oczy.
    Użytkownik o nicku plmb (albo podobnym) wypisywał tu różne pierdoły o
    polskiej bankowości, ale jeśli miał na myśli także takie działania banków,
    to w tej części pozostaje mi się z nim zgodzić - przypomina to Bangladesz i
    mamienie paciorkami. Taka funkcjonalność może sobie istnieć, lepiej że jest,
    niż miałoby jej nie być, ale powinna się wiązać z możliwością zrezygnowania
    z niej przez klienta bez żadnych opłat albo innych szykan, co w przypadku
    Citi może nie mieć miejsca. Co to ma być "nie dał możliwości, to trudno"? Z
    takim podejściem wszystkich klientów, ciągle mielibyśmy przelewy po 2 zł od
    sztuki, że się powtórzę po raz kolejny.

    Hej tam Citi-ludkowie od monitorowania internetu, nie dajecie już rady jako
    bank normalnie zarabiać, nie? ;-)

    > Nie da się również ustawić w Citi limitów autoryzacyjnych dla
    > transakcji gotówkowych na 0. Jeśli komuś to nie odpowiada można
    > przecież zrezygnować z karty. Jestem za systemem, w którym to klient
    > odpowiada za swoje czyny, a nie takim w którym firma ma dopilnować aby
    > klient nie zrobił sobie krzywdy.

    Nie no, ja też jestem za takim systemem. Ale nie jestem za podejściem
    drugiej strony polegającym na robieniu z używania produktu biegu z
    przeszkodami. Karty Citi i tak do najtańszych nie należą, podobnie kredyty w
    Citi.

    Co do braku możliwości ustawiania limitów - Citi po prostu jest w czarnej
    dupie z systemem informatycznym i nie ma najmniejszej potrzeby
    gloryfikowania takiego stanu rzeczy.