  • Data: 2009-12-31 18:06:37
    Temat: Re: limit karty w Citi
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci
    news:m34on76oml.fsf@intrepid.localdomain...

    > Klient moze nie miec swiadomosci przekraczania limitu. Bank podstepnie
    > doprowadza go do niekorzystnego rozporzadzania srodkami :-(

    Hehe... chyba przesadzasz, a co to za podstep? Bank nakazuje mu placic
    karta? Jesli klient nie ma swiadomosci o swoim stanie finansow to sam ma w
    nosie korzystne zarzadzanie swoim majatkiem.

    > To jest zupelnie inna sprawa niz celowe autoryzowanie transakcji,
    > o ktorych bank wie, ze przekraczaja limit.
    > Zastosowanie takiego zapisu moze byc np. takie, ze w przypadku awarii
    > bank moze autoryzowac np. wszystko jak leci.

    Ty tak twierdzisz. Sadzac po tym co piszecie bank nie powinien wtedy
    autoryzowac zadnych transakcji, a offline w ogole powinno byc zabronione.

    > Nie wydaje mi sie by niepoczytalnosc byla tu warunkiem koniecznym, albo
    > w ogole przydatnym, przekroczenia limitu. Citi wydaje karty osobom
    > (stale) niepoczytalnym?

    Zakladam, ze nie i dlatego nie jest to problemem. Moze tylko byc pretekstem
    do bicia piany na forum onetu, a coraz czesciej i tu...

    > Problem w tym, ze praktycznie jedynym celem takiego dzialania jest
    > naciagniecie klienta na zaplacenie karty. Lepsza analogia bylaby umowa,
    > w ktorej sprzedawca gwarantuje tylko chlodna kawe, a jesli przypadkiem
    > okaze sie ona goraca, to klient zaplaci kare.

    Bank nie gwarantuje, ze klient nie przekroczy limitu. Jak tak sie tego
    obawiasz to zrezygnuj z KK i zacznij uzywac debetowej, albo poszukaj banku,
    ktory nie zezwala na przekroczenie limitu.

    > Niech nazwa to sobie oprocentowaniem powyzej limitu, a nie kara za jego
    > przekroczenie :-)
    > --

    Oprocentowanie dla dobra klientow i sprawiedliwosci spolecznej reguluje
    teraz RPP, a nie sa to niezalezne decyzje podmiotow komercyjnych na
    podstawie sytuacji rynkowej. Nie zauwazyles, ze 90% kart ma oprocentowanie
    na tym samym poziomie?

    MK