  • Data: 2011-02-15 13:24:24
    Temat: Re: lokaty założone obecnie - co z podatkiem?
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd wrote:

    > Tu akurat sprawa jest jasna: jednodniowa lokata trwa jeden dzień, a
    > odnowienie to już nowa lokata. Pobite gary.

    Albo nie zakładałeś albo nie czytałeś warunków do lokat z dziennym
    naliczaniem oprocentowania. Czas trwania lokaty wynosi ile wynosi.
    Bo okres naliczania oprocentowania nijak ma się do okresu lokaty.
    Tak więc w przytłaczającej większości lokat odsetki stracimy nie
    ze względu na krótki okres lokaty, tylko na zasadę obliczania
    podatku. (Myślę, że właśnie dlatego tak "załatwiono" bezbelkowe
    konta i lokaty.)
    Oczywiście są lokaty jedno, dwu i trzydniowe - Toyota Bank i nieco
    dłuższe - siedmiodniowe czy czternastodniowe.
    I tu mamy relatywnie najlepiej, bo szybko możemy realokować środki.
    Gorzej przy lokatach rocznych, gdzie przez wiele miesięcy będziemy
    musieli godzić się na znacznie gorszy wynik, niż myśleliśmy, albo
    stracić całe oprocentowanie.

    witrak()