  • Data: 2011-02-15 13:18:54
    Temat: Re: lokaty założone obecnie - co z podatkiem?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message
    news:ijdrmd$1u3u$1@opal.icpnet.pl...
    > co z lokatami 1-dniowymi po 1 lipca (zakładając, że proponowane zmiany do
    > ustawy o PIT i Ordynacji podatkowej wejdą w życie)?
    >
    > czy podatek będzie naliczany na zasadach obowiązujących w dniu założenia
    > lokaty czy (bardziej prawdopodobne) po 1.07 od każdych odsetek bank
    > potrąci 19% zaliczki?
    >
    > chyba (niestety) znam odp. na to pytanie, ale jestem ciekawy Waszego
    > zdania ;-)

    nie zmienia sie podatek, nie ulega podwyzce, to nie ma ochrony praw
    nabytych, jak masz lokate na 2-lata z dziennym naliczaniem, to bank
    codziennie oblicza ten podatek; te lokaty nie sa zwolnione z opodatkowania.
    Ze wzgledu na sposob zaokraglania podatek wynosi zero, jak zmienia zasady
    liczenia to ten podatek nie bedzie zerowy i codziennie bank bedzie go
    potracal z odsetek, ktore kapitalizuje. Nie odbedzie sie to tak nagle, gdyz
    banki musza miec okres przejsciowy na zastosowanie nowych rozwiazan od czasu
    wydania nowych przepisow. Przeciez tych odsetek nie nalicza 'swistak' tylko
    odpowiedni program, a bank nie bedzie robil wczesniej zadnej zmiany, poki
    nowe przepisy nie wejda w zycie.