eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank - Blokada po nieudanych transkcjachRe: mBank - Blokada po nieudanych transkcjach
  • Data: 2009-10-22 11:42:40
    Temat: Re: mBank - Blokada po nieudanych transkcjach
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2009-10-21 20:00, Krzysztof Halasa wrote:
    > "witrak()" <w...@h...com> writes:
    >
    >>> A co to ma do rzeczy?
    >>>
    >> Trzeba było zostawić to co z Ciebie cytowałem.
    >> napisałeś coś co jest zbyt daleko idącym uogólnieniem:
    >
    > Nie. Brak mozliwosci dokonania transakcji nie oznacza, ze nie mozesz
    > dysponowac swoimi pieniedzmi. Oznacza tylko niemozliwosc skorzystania
    > z uslugi, ale mozesz pojsc do okienka i sobie te pieniadze wyplacic
    > i nastepnie nimi zadysponowac dowolnie.

    Przykro mi, ale dalej posługujesz się nieuprawnionymi uogólnieniami
    i selektywnym, stronniczym cytowaniem. Dałem Ci szansę wycofania,
    ale nie chciałeś.

    1. To, co powyżej napisałeś, MOŻE zachodzić w szczególnym przypadku,
    ale nie musi. Rzecz w tym, że każdy konkretny przykład, w którym nie
    jest tak, jak piszesz, obala Twoją tezę, gdyż aby była ona
    prawdziwa, w każdym przypadku klient musi mieć usługę alternatywną,
    pozwalającą na zadysponowanie środkami.
    Podam przykład: masz kasę w VWbanku i próbujesz ją podjąć w gotówce.
    Aby to było możliwe, musisz być w Warszawie, kwota nie może
    przekraczać stanu kasy, i zapłacisz prowizję od kwoty niezamówionej.
    A teraz wyobraź sobie bank, który nie ma *żadnej* kasy.

    Zatem nie idzie o to, aby bank zapewniał możliwość skorzystania z
    "jakiejś" usługi, tylko z usługi równoważnej tej, której
    udostępnienia odmawia z sobie wiadomych przyczyn. Bank, realizując
    warunki umowy, może proponować klientowi rozmaite warianty
    alternatywne, ale jeśli nie może tego zrobić - to jest to jego problem.

    >
    >> Drugie nie - OK, ale pierwsze to się nie zgodzę: gdyby system bankowy
    >> był przyczyną, to owszem, ale klient tego nie może udowodnić, i to w
    >> żaden sposób, a jeśli nie może udowodnić, to jak ma od banku to
    >> wyegzekwować ?
    >
    > Tzn. przyznajesz ze bank powinien zaplacic odsetki, tyle ze nie zaplaci
    > bo klient nie moze tego udowodnic? No coz, jest to pewien postep,
    > z tym ze zmienilbym "nie moze udowodnic" na "za duzo z tym roboty".

    2. Chyba przeczytałeś resztę mojego postu przed napisaniem
    powyższego, nieprawdaż ?
    Napisałem explicite, czego nie napisałem, a z czym Ty polemizujesz.
    Tu jest cytat z mojego listu:

    >>
    >> Ale to zupelnie inna sprawa niz zabieranie klientowi jego pieniedzy,
    >> jesli sie bankowi nie naleza (a tym jest w istocie taka blokada, bo
    >> chyba nikt tu nie wierzy w to, ze ksiegowanie z jakas data cos zmienia).
    >
    > Jasne - ale polemizuj z tymi, co tak twierdzili, bo ja o tym nie pisałem.

    I oczywiście tego nie zacytowałeś. Generalnie usunąłeś z moich dwóch
    listów wszystko, co świadczyło o tym, że nie podważałem Twojego
    stanowiska generalnie a tylko w konkretnych wąskich kwestiach.
    Po co ?

    Bądź łaskaw trzymać standardy - jesteś na liście (tej i innych)
    dostatecznie długo, żeby "mieć nazwisko". Nie szkoda rozmieniać go
    na drobne w słownych szwindelkach ?

    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1