eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank - Blokada po nieudanych transkcjachRe: mBank - Blokada po nieudanych transkcjach
  • Data: 2009-10-22 08:45:08
    Temat: Re: mBank - Blokada po nieudanych transkcjach
    Od: Marcin Majchrzak <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 21 Paź, 18:25, "Slavekk" <s...@g...pl> wrote:
    > No właśnie. Napisali co innego a ty czytasz i nie rozumiesz.
    > Bywa

    Zupełnie jak ty. Bywa.

    > > > Banki ci niczego nie będzie oddawał bo ci niczego nie zabrał
    > > > Ta forsa JEST na twoim koncie.
    > > Ta forsa zeszła z mojego konta
    >
    > Napisałeś że jest zablokowana, zdecyduj się.
    > Jak jest założona blokada po transakcji to forsa JEST na koncie tylko
    > zablokowana.

    Co to dla mnie za różnica z praktycznego punktu widzenia? Nie mam
    dostępu do moich pieniędzy. Czy bank ją sobie gdzieś zaksięgował czy
    zaznaczył na moim rachunku jako niedostępne dla mnie efekt jest ten
    sam - nie mam już dostępu do SWOICH pieniędzy.

    > Nigdy się nie spotkałeś z pojeciami "saldo konta" i "środki dostępne"?
    > Wrzuć w gugle...

    Twoja arogancja nie pasuje do profesjonalizmu tej grupy.

    > > i bank łaskawie mi ją zwróci wtedy, kiedy NIE otrzyma potwierdzenia
    > > transakcji.
    >
    > Nie zwróci tylko zdejmie blokadę

    Z mojego i z praktycznego punktu widzenia - bank mi je zwróci. W sumie
    jeszcze lepsze jest twoje paranoiczne trzymanie sie regulaminu - po
    tygodniu bank znów pozwoli mi na używanie MOICH pieniędzy. Łaskawca...

    > > A ja nie wiem gdzie system
    > > zawiódł i nie wiem czy potwierdzenia nie dostanie. I to dwukrotnie.
    >
    > Nie wiesz gdzie ale żądasz żeby to wskazany przez ciebie fragment tego
    > systemu (bank) odpowiadał za cały system.
    > Dlaczego? Bo ty tak mówisz?

    Bo widzę, że to bank odciął mnie od moich pieniędzy. Wali mnie to czy
    to terminal był uszkodzony, czy łącze GPRS miało problemy, czy coś się
    j* na serwerach visy, mc, banku. Ty w takiej sytuacji zacząłbyś może
    od sprawdzania operatora telekomunikacji, gdzie wessało twoje
    pieniądze?

    > Bo blokada wisi bezdyskusyjnie i nie ma co o niej gadać.

    Ale właśnie te blokady są według mnie dyskusyjne. I każdy kto
    zobaczyłby transakcje na tę samą kwotę, z tego samego terminala z
    odstępem 1 minuty też by się zastanowił nad ich bezdyskusyjnością.
    Chyba, że przedkłada regulamin nad rozum :)

    > Skutek byłby ten sam, a już bardziej jest prawdopodobne że to sklep
    > zawinił niż bank (choć najbardziej się wydaje prawdopodobny błąd w
    > komunikacji)

    Ale to mnie bank odciął od moich pieniędzy.

    > > Niech bank płaci, oni go pośrednio tam instalowali,
    > > podpisali jakieś umowy i co tam jest potrzebne.
    >
    > Biorąc pod uwagę magiczne słowka "pośrednio" i "umowy" to masz co
    > masz... Pośrednio uzyskasz dostęp do kasy na warunkach odpowiedniej
    > umowy.
    > Za tydzień.

    Tia, regulamin.

    Spójrz w ten regulamin, paragraf 18:
    "1. W przypadku otrzymania zapytania autoryzacyjnego (...) mBank
    ustanawia na rachunku bankowym blokade autoryzacyjna" - tutaj OK
    "3. Maksymalny czas, po jakim nastepuje rozwiazanie blokady
    autoryzacyjnej, w przypadku braku rozliczenia transakcji okresla
    mBank" - określił na 7 dni.
    Ale skoro to okresla mBank, to czy w przypadku tak dyskusyjnej blokady
    (co najmniej jednej) - nie moglby jej okreslic na 0,1 dzien? Moglby, w
    koncu to mBank okresla...

    I najciekawszy punkt 5:
    "5. mBank zastrzega sobie prawo do obciazenia rachunku bankowego kwota
    transakcji, która otrzyma do rozliczenia po uplywie terminu, o którym
    mowa w ust. 3, oraz wszelkimi oplatami i prowizjami zwiazanymi z
    transakcja, w dniu otrzymania transakcji do rozliczenia."

    Tak czy siak, interesy banku sa zabezbieczone w kazdej sytuacji. Nic
    by ich nie kosztowalo i niczym by nie ryzykowali, zdejmujac mi te
    blokady na moje życzenie. Nie byłby naruszony żaden punkt regulaminu.
    mBank wykazał po prostu brak dobrej woli i obrót czterema literami do
    mnie, ich klienta. Bo ich to wali, za 7 dni sprawa sama się rozwiąże,
    a petent sobie poczeka.

    > > Jakich SWOICH. Nie chcą mi oddać MOICH
    >
    > Twoje są na koncie, patrz wyżej

    To powiedz mi jak je mogę przelać na eMaxa. Nadal będą na moim koncie
    w mBanku.

    A tak ogólnie, mogę ci życzyć podobnej sytuacji, najlepiej ze
    wszystkimi twoimi pieniędzmi. Będziesz szczęśliwym posiadaczem kilku
    (nasty) tysięcy złotych, z których będziesz mógł skorzystać za
    tydzień. A w tym czasie pocieszaj się czytaniem regulaminu :)

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1