  • 1. Data: 2009-10-19 17:31:03
    Temat: mBank - Blokada po nieudanych transkcjach
    Od: Marcin Majchrzak <m...@g...com>

    Wybrałem się w sobotę z żoną na zakupy. Zakupy dokonane, czas
    zapłacić, podaję moją kartę z mBanku, wbijam PIN. Zonk, "System
    error", "press F4 for reset". No dobra, system sie zrestartował. No to
    znów PIN i kumulacja! "System error" po raz drugi.

    Trudno, żona chciała buciki, to biorę kasę z bankomatu bez żadnych
    zonków. Więc karta jest ok. Później sprawdzam blokady na rachunku.
    Nosz k*, obie niedoszłe transakcje wiszą na blokadach i mają tak
    wisieć przez tydzień.

    Napisałem maila do banku, ale bank w swej wielkiej mądrości i niemocy
    odpisał mi, że kasę dostanę z powrotem ZA TYDZIEŃ o ile transakcje nie
    zostaną potwierdzone(!). Tyle to i ja wiem. Bank pisze też, że nic nie
    może zrobić. No ba, blokować moje pieniądze z powodu nie moich błędów
    to potrafi, ale zdjąć tych blokady to już nie. System rządzi.

    Da się ściągnąć te blokady wcześniej? Mam zamrożone prawie 700, a na
    rachunku zostało mi 100 zł. W dodatku niech system się pomyli dalej.
    Jest sens gdzieś interweniować, komisja nadzoru bankowego, urząd
    konkurencji i konsumentów?

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak

  • 2. Data: 2009-10-19 18:19:56
    Temat: Re: mBank - Blokada po nieudanych transkcjach
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Marcin Majchrzak" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    0g2000vbl.googlegroups.com...

> [...]
    > rachunku zostało mi 100 zł. W dodatku niech system się pomyli dalej.
    > Jest sens gdzieś interweniować, komisja nadzoru bankowego, urząd

    Nie da się, nie ma sensu interweniować.

  • 3. Data: 2009-10-19 18:27:53
    Od: "Damian Niusy" <b...@i...pl>

    > Nie da się, nie ma sensu interweniować.
    Niestety, może pora zmienić tej ...... bank

  • 4. Data: 2009-10-19 18:47:50
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Damian Niusy pisze:
    > Niestety, może pora zmienić tej ...... bank

    Po co ? W każdym będzie tak samo. Przynajmniej w takim przypadku.

    Moja recepta : do płatności używać KK.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2009-10-19 19:22:59
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Majchrzak" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości
    l.googlegroups.com...
    > Później sprawdzam blokady na rachunku.
    > Nosz k*, obie niedoszłe transakcje wiszą na blokadach i mają tak
    > wisieć przez tydzień.

    Płatnosci kartą są wygodne jak wszystko działa

> [...]
    > niemocy
    > odpisał mi, że kasę dostanę z powrotem ZA TYDZIEŃ o ile transakcje

    Na pewno tak nie napisali.
    Banki ci niczego nie będzie oddawał bo ci niczego nie zabrał
    Ta forsa JEST na twoim koncie.

    > No ba, blokować moje pieniądze z powodu nie moich błędów to potrafi,

    nie twoich ale i nie banku (zapewne).
    Możesz przedstawić jakiś racjonalny powód żeby bank z powodu np.
    uszkodzenia terminala w sklepie albo rozmagnesowania paska na skutek
    twojej złej obsługi dawał ci SWOJE pieniądze?

    > ale zdjąć tych blokady to już nie. System rządzi.

    Logika rządzi.
    Sam wybrałeś płatność kartą, nikt cię nie zmuszał.
    Nastąpiła awaria gdzieś "na trasie" i nikt z uczestników procesu nie
    da ci SWOICH pieniędzy dopóki nie będzie pewny że musi je dac bo jest
    winien. Na razie trwa wyjasnianie.

    > Da się ściągnąć te blokady wcześniej?

    Nie da się.
    Nie ma się co szarpać.
    Poszukaj sposobu jak przeżyc bez tej kasy, będziesz bogatszy o
    doswiadczenie i nerwów nie uszarpiesz.

    --
    Pozdrowienia, Slawek

    4523 (20091019) __________

  • 6. Data: 2009-10-19 19:47:54
    Od: otrov <o...@w...pl>

    Slavekk pisze:
> [...]
    > uszkodzenia terminala w sklepie albo rozmagnesowania paska na skutek
    > twojej złej obsługi dawał ci SWOJE pieniądze?

    No czekaj czegoś nie rozumiem - to w końcu są to jego pieniądze czy nie?
    Jeśli jego to bank powinien zdjąć na jego prośbę blokadę, tym bardziej,
    że prośbę wystarczająco uzasadnił. Co najwyżej, jak zrobi saldo ujemne
    to mu bank naliczy odsetki karne (i jeszcze na tym zarobi).

    Niestety jak się okazuje w praktyce blokady, mimo, że były reklamowane i
    zachwalane jako "dla dobra klienta", to okazuje się, że są głównie dla
    dobra banku. No cóż - duży może więcej :-(

    o.

  • 7. Data: 2009-10-19 20:14:29
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > zachwalane jako "dla dobra klienta", to okazuje się, że są głównie dla
    > dobra banku. No cóż - duży może więcej :-(

    jezeli transakcje nie zostaly rozliczone to "wiszą" jako blokada i
    klient nie moze z tych pieniedzy korzystac; jezeli po wyjasnieniu okaze
    sie, że transakcje faktycznie nie zakończyly się sprzedażą to bank
    blokady zdejmie i bedzie po sprawie

    nasuwa się pytanie co do tego czasu (wyjasnienie kwestii blokad), imho
    najlepsze rozwiazanie (jakie znam) oferuje citi - tam w przypadku
    blokady/obciazenia z ktorym klient sie nie zgadza są dwie możliwosci:
    1. bank blokuje srodki do wyjasnienia sprawy (tak jak w mBanku),
    2. na zyczenie klienta blokada zostaje zdjeta, ale jezeli bank
    negatywnie rozpatrzy reklamacje to nie dosc, ze kwota zostanie z konta
    sciagnieta (transakcja rozliczona) to jeszcze bank naliczy odsetki od
    kredytu...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2009-10-19 21:18:21
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 20:47:50 +0200, Mithos napisał(a):

    > Moja recepta : do płatności używać KK.

    A jeszcze lepiej gotówki :)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 9. Data: 2009-10-19 21:31:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Majchrzak wrote:

> [...]
    > może zrobić. No ba, blokować moje pieniądze z powodu nie moich błędów
    > to potrafi, ale zdjąć tych blokady to już nie. System rządzi.

    Nie uzywaj swoich pieniedzy tylko bankowych, to nie bedzie ci zal.
    Wez karte kredytowa, a nie debetowa.

  • 10. Data: 2009-10-20 05:48:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > Po co ? W każdym będzie tak samo. Przynajmniej w takim przypadku.

    Mnie dwukrotnie zdarzyło się w Polbanku, że zdjęli blokady "na telefon".