    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank - Blokada po nieudanych transkcjach
    Date: Fri, 23 Oct 2009 23:53:21 +0200

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > Podam przykład: masz kasę w VWbanku i próbujesz ją podjąć w gotówce.
    > Aby to było możliwe, musisz być w Warszawie, kwota nie może
    > przekraczać stanu kasy, i zapłacisz prowizję od kwoty niezamówionej.

    Banki typowo nie pobieraja oplaty za wyplate, jesli nie dziala nawet
    tylko ich bankomat. Nie wolno im chyba zreszta, jesli klient jest
    konsumentem (a prawie zawsze jest).

    > A teraz wyobraź sobie bank, który nie ma *żadnej* kasy.

    A sa takie banki w ogole? BRE ani PKOBP nie sa takimi bankami.

    Chyba najgorsza tego typu sytuacja, jaka moze sie zdazyc, to (jakas
    dluzsza) awaria systemu transakcyjnego banku. Rozne rzeczy wtedy banki
    robia, ale raczej nie twierdza ze wszystko jest ok.

    > Zatem nie idzie o to, aby bank zapewniał możliwość skorzystania z
    > "jakiejś" usługi, tylko z usługi równoważnej tej, której udostępnienia
    > odmawia z sobie wiadomych przyczyn.

    Nie. Wlasnie o to chodzi ze w ogole nie chodzi o zadna usluge :-)
    Swiadczenie uslug jest, w pewnym sensie, opcjonalne. Zapewnienie
    klientom mozliwosci dysponowania wkladami, nie.

    > 2. Chyba przeczytałeś resztę mojego postu przed napisaniem powyższego,
    > nieprawdaż ?

    Owszem, aczkolwiek przyznaje ze niektorze rzeczy nie byly dla mnie
    calkiem jasne, w szczegolnosci komentarz do tego "Nie".

    > I oczywiście tego nie zacytowałeś. Generalnie usunąłeś z moich dwóch
    > listów wszystko, co świadczyło o tym, że nie podważałem Twojego
    > stanowiska generalnie a tylko w konkretnych wąskich kwestiach.
    > Po co ?

    To dosc oczywiste chyba? Nie cytuje tego, z czym sie zgadzam, bo to nie
    jest glosowanie ani ja nie jestem klakierem. Cytuje to, z czym sie nie
    zgadzam, bo w taki sposob mozna to wyjasnic, poprawic, ja zreszta nie
    mam monopolu na prawde.

    Myslalem ze to oczywiste. Tak czy owak, to jest normalna praktyka
    w Usenecie.

    > Bądź łaskaw trzymać standardy - jesteś na liście (tej i innych)
    > dostatecznie długo, żeby "mieć nazwisko". Nie szkoda rozmieniać go na
    > drobne w słownych szwindelkach ?

    Nazwisko mam od urodzenia, niezmienne zreszta, na grupie (i pewnie takze
    na listach) "jestem" wiec krotko. W "szwindelkach" ani innych podobnych
    nie mam zwyczaju brac udzialu.
    --
    Krzysztof Halasa