  • Data: 2003-10-08 23:39:35
    Temat: Re: mBank: blokada kanału internetowego...
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 09 Oct 2003 00:18:04 +0200, Sztoker
    <s...@a...pl> wrote:

    >Jakbys poczytał FAQ o bezpieczeństwie, co i tak polecam, to nie

    no, mam:

    http://www.mbank.com.pl/wiecej/pytania/main_list_faq
    _2121.html#2428

    cytat:
    :Wpisuję poprawny identyfikator klienta oraz hasło, a mimo to nie mogę
    :zalogować się do systemu. Co robić?
    :
    : Oto kilka przykładowych problemów, które mogą uniemożliwić Ci
    :zalogowanie się do systemu:
    :
    :wciśnięty Caps Lock w Twoim komputerze
    :zablokowany kanał dostępu
    :nieaktywny dostęp do rachunku przez Internet
    :W celu wyjaśnienia swojego problemu zadzwoń do operatora mLinii.

    ani słowa o możliwych powodach blokadady ze strony systemu

    >musiałbyś szukać potwierdzenia u p. Linki.

    nie? przeczytaj ostatnią linię cytatu :-)

    Jakby twórcy systemu pomyśleli, to by wpadli na pomysł, aby zbliżający
    się moment wygaśnięcia hasła był zasygnalizowany. Skoro przy 50 użyciu
    hasło wygasa, to przecież wystarczy przy np. 45 razie wyświetlić
    komunikat.

    Poza tym, niech sobie nawet będzie konieczność zmiany hasła za każdym
    zalogowaniem, ale niech klient ma szansę dowiedzieć się o tym!

    I ciekawostka: hasło zmieniłem z miesiąc temu, a wcześniej (chyba od
    założenia konta pod koniec stycznia 2001 roku) używałem innego
    (jednego) - i nie wygasało.

    To IMHO nie jest polityka bezpieczeństwa, a zbiór "bugów".
    Lukas na ten przykład pozwala na zmianę hasła na takie, którego potem
    nie da się użyć.
    --
    Jarek Andrzejewski