eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: mBank i chargebackRe: mBank i chargeback
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!Titus_Atomicus
    From: T...@s...in.the.world
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: mBank i chargeback
    Date: Sat, 05 Mar 2016 03:58:53 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 43
    Message-ID: <T...@n...news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-5-172-247-209.free.aero2.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1457146766 26349 5.172.247.209 (5 Mar 2016 02:59:26 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 5 Mar 2016 02:59:26 +0000 (UTC)
    User-Agent: MT-NewsWatcher/3.5.3b3 (PPC Mac OS X)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:621072 pl.soc.prawo:754381
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,
    Jakos w maju 2015 opisywalem sprawe transakcji oplaconej karta VISA
    mBank. Sprawa z grudnia 2014. Byl to bilet lotniczy zakupiony w Itace.
    Sprawa byla tego rodzaju ze mimo, ze zglosilem sie na lotnisku to nie
    wylecialem, bo bagaz nie miescil sie w limitach. Nie miescil sie, bo na
    stronach ITAKI ani na stronach przewoznika nic o limitach w przypadku
    bagazu specjalnego nie ma. A bilet wykupilem 2 dni przed wylotem i mimo
    najszczerszych checi nie udalo mi sie ustalic z przwoznikiem jakie u
    nich limity obowiazuja (na stronie nie bylo, na telefony nie
    odpowiadali, na lotnisku dosc glupio sie dziwili ze przeciez moglem do
    nich przyjechac do biura).

    Chcialem skorzystac z uslugi chargeback, zlozylem reklamacje w mBanku -
    z tytulu ze sprzedawca nie dopilnowal dostarczenia pelnej informacji, a
    nastepnie nie otrzymalem swiadczenia za jakie zaplacilem.

    Reklamacja ciagnala sie okolo roku - stanowisko mBanku bylo w rodzaju -
    'nie mamy panskiego plaszcza i co nam pan zrobi?'.

    Najpierw (w oddziale) w ogole udawali ze taka usluga u nich nie istnieje
    (jak sie okazalo mieli poniekad racje).

    Potem albo przysylali jakies odpowiedzi z szablonu, albo robili wrazenie
    ze nie czytaja w ogole moich kolejnych reklamacji, i odpowiadali nie na
    temat, albo pisali ze reklamacja zostala odrzucona zgodnie z ich
    regulaminem rozpatrywania reklamacji, ale on stanowi tajemnice handlowa
    i nie moga mi go udostepnic, albo pisali, cytuje doslownie - 'usluga
    zostala zrealizowana bo przeciez samolot odlecial'.
    Probowalem walczyc przez Rzecznika Konsumenta, ale okazal sie jak zwykle
    malo kreatywny i stanowczy.
    Odnosze wrazenie, ze ten chargeback to jakas lipa jest.
    W koncu sam sie zorientowalem ze mBank poniekad mial racje, bo cena
    biletu jaka uiscilem nie obejmowala bagazu specjalnego (za to mialem
    doplacic na lostnisku) - wiec sytuacja ze 'nie otrzymalem swiadczenia za
    ktore zaplacilem' nie miala miejsca.
    Ale mBank przez rok nie wpadl na to ze tak moglby uzasadnic odmowe
    uznania reklamacji. Zamiast tego rzneli glupa.

    Sprawa o tyle zakonczona ze ku mojemu zdziwienia przewoznik (nie Itaka,
    ktora tez krecila) poczul sie odpowiedzialny i zwrot ostatecznie
    nastapil.
    --
    TA

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1