    From: Poldekk <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank nie wywiązuje się z umowy
    Date: Tue, 15 Jul 2008 22:53:57 +0200

    Michal Jankowski wrote:

    > No zaraz. To co podpisali 26 maja?

    26 maja 2008 r. podpisany został przez upoważnionego pracownika banku (a
    właściwie dwoje) oraz przeze mnie aneks do umowy kredytowej zawartej 11
    miesięcy wcześniej. Aneks dotyczy przewalutowania kredytu. Załącznikiem
    do aneksu jest jednolity tekst umowy kredytowej (już uwzględniający, że
    kredyt jest w CHF). Jednolity tekst umowy także został podpisany przez
    tych samych pracowników mBanku i przeze mnie. Do tego dostałem pismo z
    banku, które zaniosłem do sądu (Wydział Ksiąg Wieczystych) dotyczące
    zmiany wpisu w hipotece - zamiana hipoteki kaucyjnej na zwykłą do kwoty
    ... (astronomicznej). Doniesienie do banku zaświadczenia, że złożyłem
    taki wniosek w sądzie było warunkiem przewalutowania. Więc zapłaciłem w
    sądzie 250 zł za ten wniosek, przyniosłem go do banku tego samego dnia,
    kiedy podpisałem aneks i spokojnie czekałem na przewalutowanie, które
    zgodnie ze złożoną dypozycją miało odbyć się w dniu 28 maja 2008 r.
    Tylko, że nie odbyło się. Na moje reklamacje bank nie odpowiada. Po
    złożeniu "Wezwania do wywiązania się z umowy" dostałem telefonicznie
    propozycję podpisania ponownie aneksu i składania potem reklamacji na
    to, że kredyt miał być przewalutowany 28 maja.
    Tylko, że coś mi tu mocno podśmierduje, że jak podpiszę kolejny aneks,
    to wtedy bank stwiedzi, że tym samym zgodziłem się z tym, że aneks z 26
    maja jest nieważny. Oczywiście parę tyś. zł różnicy wynikające z różnicy
    kursów pójdzie na konto banku + kolejne kilkaset wynikające z różnicy w
    wysokości rat, które płacę wciąż za kredyt w złotych.
    W tej sytuacji obawiam się, że nie mam innego wyjścia jak arbiter
    bankowy, a potem ew. sąd.