eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank - niefajnie - wysyłanie kartRe: mBank - niefajnie - wysyłanie kart
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinte
    rnet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank - niefajnie - wysyłanie kart
    Date: Sun, 25 May 2003 10:41:52 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 159
    Message-ID: <batrsp$i6$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <bakla1$8b8$1@news.onet.pl> <0...@n...onet.pl>
    <bakmit$bnm$1@news.onet.pl> <0...@p...pl>
    <bal7iu$6qv$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: pb160.opole.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1053979355 582 213.76.5.160 (26 May 2003 20:02:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 26 May 2003 20:02:35 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:243131
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bal7iu$6qv$1@news.onet.pl...
    > Podejmuje dyskusje.
    >
    > Oczywiscie masz w 99% racje. Tylko ze wyczytales z mojego posta
    rzeczy,
    > których nie mialem intencji przekazać. Inaczej piszac, byc moze
    potrzebuje
    > tlumacza, tak jak nasz byly Prezydent.

    Nie musisz mieć intencji. Niektóre rzeczy same rzucają się w oczy.

    > 1. Czuje sie poszkodowany przez bank, pomimo ze znam regulamin, co
    powoduje
    > zmniejszenie mojego zaufania a wiec i zadowolenia z usug tego banku.
    Prosze,
    > nie komentuj tego punktu, gdyz zgodnie z zasadami asertywnosci - nie
    mozna
    > negowac cudzych odczuc, gdyz sa z zasady subiektywne. To implikuje
    punkt
    > nastepny.

    Jeżeli po prostu czujesz się niezadowolony z usług i potraktowany w
    sposób powodujący obniżenie zaufania, a nie chcesz, by odpowiadano Ci na
    Twoje komentarze i pytania, to może raczej - skoro już musisz napisać
    posta - nie wysyłaj go na news, tylko skasuj po napisaniu?

    > 2. Bank jest w 100% chroniony przez Umowe - i to prawda. Ani przez
    chwile
    > nie sugerowalem niczego innego. Piszesz oczywiste rzeczy i nic z nich
    nie
    > wynika. W dalszym ciagu uwazam, ze Umowa nie chroni mnie w przypadku
    > opisanych wczesniej roszczen.

    Z tego, co napisałem, wynika, że bez względu na to, jak bank sam
    chroni się zapisami umowy, to jego procedury w przypadku wznawiania i
    dostarczania kart debetowych są dla mnie jasne, przejrzyste i poprawne.
    Akceptuję je. Nie jestem niezadowolony, mimo że sam przegapiłem termin
    rezygnacji z Delfinka do eMaxa. Nie widzę powodu żeby twierdzić, że bank
    dba wyłącznie o swoje interesy, skoro bez żadnych ceregieli pozwala
    bezpłatnie zastrzec karty, których dotarcie do klienta opóźnia się
    choćby o kilka dni, nie mówiąc o poważniejszych sytuacjach.

    > 3. Oczywiscie moglem zrobic wiele rzeczy: moglem zauwazyc wczesniej,
    moglem
    > wydzwaniac. Zmienilo by to tylko tyle, ze wczesniej uslyszalbym te
    same
    > slowa z mLinii. W kazdym razie, nie ma co dywagowac - zrobilem jak
    zrobilem,
    > po co te rozwazania, co by bylo gdyby.

    Bo gdybyś zrobił, to pewnie nie poczułbyś dyskomfortu.

    > 4. Orientujesz sie bardzo dobrze, ale:
    > - > Skoro karty, za wydanie których pobrana została już prowizja, w
    ciągu
    > kilku
    > > dni nie dotarły do Ciebie (szczególnie w sytuacji, gdy mimo zmiany
    adresu
    > do
    > a) no tak, ale bank pobral pieniazki ponad 30 dni przed data
    wygasniecia
    > waznosci kart

    Widocznie pobiera prowizję w chwili _personalizacji_ lub _wysyłki_
    karty, a nie, jak chciałbyś, w chwili uzyskania Twojej akceptacji do
    obciążenia konta prowizją. Jednocześnie zauważ, że obciążenie konta
    prowizją jest dla Ciebie jednoznacznym sygnałem, że masz spodziewać się
    w najbliższym czasie listu ze wznowioną kartą.

    > > Twoim konkretnym przypadku i tak niewielkiego, bo karty, które nie
    dotarły
    > do
    > > Ciebie i tak nie były Ci na gwałt potrzebne.
    > b) zorientowalem sie, ze nie mam nowych kart, bo wlasnie chcialem z
    nich
    > skorzystac (nie odwrotnie)

    Szukasz tu usprawiedliwienie dla swojej beztroskiej bezczynności? Po
    dwóch miesiącach od upłynięcia terminu ważności kart? Chyba żartujesz.

    - nie mam innej mozliwosci wyciagniecia pieniedzy
    > w danym dniu jak tylko poprzez bankomat - a wlasnie sie okazalo, ze
    mBank mi
    > tego nie umozliwil. Przyczyn niedotarcia kart, jak juz pisalem, nie
    znam.

    Jedną z nich jest Twoja bezczynność - bez względu na jej powody.

    > Jestem klientem banku internetowego bez kart (cale szczescie mam inne
    konto,
    > na ktore moblem wyslac pieniadze i wybrac). I dlaczego ja mam
    dochodzic co
    > stalo sie z tymi kartami.

    Ty nie masz dochodzić niczego. Ty masz zareklamować brak kart po
    długim czasie od pobrania prowizji za ich wznowienie, zażądać
    zastrzeżenia tych, które nie dotarły i natychmiastowego wydania w ich
    miejsce nowych.

    >Dlaczego komuna wmowila nam, ze ktos robi nam
    > laske sprzedajac nam uslugi? Dlaczego komuna nauczyla nam, ze nalezy
    godzic
    > sie na otaczajacy nas swiat.

    Ahaaaa, teraz rozumiem: kodeks cywilny i prawo bankowe to takie
    komunistyczne przeżytki do robienia ludziom wody z mózgu. Ciekawe, czy
    mówią o tym studentom prawa.

    >I po co do jasnej anielki sa grupy dyskusyjne.

    O to ja powinienem pytać Ciebie. Może po to, żeby się wyżalić i
    zawsze usłyszeć: tak tak kolego, Ty masz rację, a cały świat dookoła
    jest be.

    > Zeby dyskutowac, np. jak mozna zmienic ten otaczajacy nas swiat. A Ty
    > sugerujesz, zeby sie z wszystkim godzic, lub podajesz nierealne
    alternatywy.

    Nie. Przede wszystkim żeby dbać o swoje czyery litery. A dopiero jak
    masz dobrze włożoną pod spodnie poduszkę, te cztery litery nadstawiać.

    > Przeciez nie napisalem, ze odchodze z tego banku, ze to skandal i
    > przestrzegam wszystkich przed mBankiem. Pisze, ze czuje sie
    poszkodowany i
    > sugeruje zmiane procedur mBanku. Czy to mozliwe? Nie wiem. Moze ktos
    na
    > forum cos zaproponuje.
    >
    > Reasumujac
    > Wszystko co piszesz na temat regulaminu i procedur to prawda. Ale to
    ja
    > zaplacilem 72 zl za karty, z ktorych nie moglem skorzystac, gdy byly
    mi
    > potrzebne. Nie podoba mi sie to. Mialem z tego powodu sporo
    komplikacji i
    > paniki tego pamietnego dnia.

    A ty nadal nie chcesz zrozumieć, że nikt, jakkolwiek nie wajałbyś o
    tym, jak to komuna nas zniszczyła, nie zdejmie z Ciebie Twojego
    obowiązku dbania o swoje, w tym wypadku sprawdzenia, czy karty, za które
    pobrano prowizję, dotarły tam gdzie trzeba i wtedy kiedy trzeba oraz
    ewentualnej reakcji (polegającej na wykonaniu jednego telefonu do banku)
    na sytuację nieprawidłową. Żaden bank nie zrobi tego za Ciebie. Nawet w
    najbardziej zgniłym kapitaliźmie.

    >Pozostawia to niemile wrazenie, szczegolnie, ze
    > niby wszystko jest w porzadku.

    A nie jest?


    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl
    j...@a...net.pl


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1