eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAlior czy mBank - podejście do klienta?Re: ...... mBank - podejście do klienta?
  • Data: 2009-11-03 08:55:51
    Temat: Re: ...... mBank - podejście do klienta?
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2009-11-03 03:51, Stef9 wrote:
    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości
    > news:hhs3zcglrhk7$.dlg@oldfield.org.pl...
    >> Ja nie wnioskuję o otwarcie rachunku, durny cieciu. Rachunek w mBanku mam
    >> od dawna.
    >
    > Durny cieciu. Rachunek otworzyli ci na podstawie dowodu osobistego
    > i nie mają obowiązku zmieniać tego na paszport.

    Czy Ty Człowieku w ogóle rozumiesz na czym polega użycie dokumentu
    tożsamości przy zawieraniu umowy ? Dokument tożsamości (ewentualnie
    inne, dodatkowe dokumenty) jest potrzebny *wyłącznie* podczas
    dokonywania stwierdzenia, czy osoba zawierająca umowę może składać
    oświadczenie woli w imieniu osoby wskazanej jako strona umowy.
    Odpowiednie sformułowanie w umowie odnosi się do tego, co zostało
    stwierdzone w chwili, gdy umowa była zawierana.

    >
    >> Wyjaśnisz, dlaczego mBank nie chce wykonać aktualizacji moich danych, bo
    >> mój dowód już nie jest ważny?
    >
    > To nie jest aktualizacja twoich danych. To jest zmiana podstawy
    > na której zostało otwarte konto.

    Banki (i inne instytucje) potrzebują czasami aktualnych danych
    dokumentu tożsamości klienta/kontrahenta - po to, by móc w prosty
    sposób (prostszy, niż wymagałoby tego prawo) stwierdzić, iż
    określona osoba może korzystać z uprawnień wynikających z już
    zawartej umowy. Te dane są zmieniane w dossier klienta zgodnie z
    jego wolą i w żaden sposób ich modyfikacja nie wpływa na ważność
    umowy. Natomiast niezmodyfikowanie ich na czas może pozbawić osobę
    możliwości dokonania określonych operacji m.in. wynikających z umowy.

    Odmowa dokonania zmian wg prawidłowo złożonej deklaracji klienta
    jest bezprawna (jest kwestią otwartą, czy w opisywanym przypadku
    deklaracja zmian jest prawidłowo złożona - ale to inna rzecz). I
    oczywiście bank przegrałby sprawę o odszkodowanie, jeśliby do tego
    doszło. Ale "duży może więcej", w szczególności nie dotrzymywać
    swoich obietnic, bo kto ma czas i pieniądze, żeby walczyć o swoje...

    > Wyjaśnisz, dlaczego nie uaktualniłeś odpowiednio wcześniej
    > podstawowego dokumentu ? Trąbili o tym bardzo długo, że stracisz
    > możliwość załatwiania wielu spraw.

    To istotnie poważna sprawa, ale niekoniecznie upoważnia do odmowy
    załatwienia wszystkich spraw, a jedynie tych, gdzie konieczne jest
    posiadanie określonego rodzaju dokumentu potwierdzającego tożsamość.
    Wiadomo, że prawo jazdy może być uznane za wystarczająco dobry
    dokument w wielu przypadkach, ale w innych się nie nadaje.

    Więc ten Twój zarzut jest "nie z tej bajki".

    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1