    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank rezygnuje z opłat za przelewy!
    Date: Fri, 8 Feb 2008 14:39:41 +0000 (UTC)

    Dnia 8 Feb 2008 15:14:15 +0100, S.T. napisał(a):

    > Widzisz, z maskowanyn hasłem jest tak samo
    > bank uszczęśliwia wszystkich na siłę stosujac skrajnie upierdliwy
    > system autoryzacji, po to tylko by zadowolić nielicznych fanatyków
    > bezpieczeństwa, którym wydaje się, że przwdopodobieństwo włamu
    > na konto rzędu 0,...00007% to skandal, ale już przwdopodobieństwo
    > rzędu 0,...00002% okupione upierdliwym logowaniem przez wszystkich
    > klientów już jest OK.

    Jeśli jednokrotne zalogowanie się na "lewym" komputerze (choćby tylko w celu
    sprawdzenia salda konta) może skutkować wyprowadzeniem z konta wszystkich
    oszczędności i narobieniem długów (poprzez przelanie wszystkiego na dowolne
    zdefiniowane konto, najlepiej jakieś z którego szybko nie odzyskasz kasy),
    to wybacz ale nie jest to czepianie się tylko poważna wada systemu.

    Niemaskowanego hasła czepiam się właśnie WYŁĄCZNIE dlatego, że przelewy
    zdefiniowane nie wymagają jakiegokolwiek potwierdzenia.

    Tak było z BPH, gdzie włamano się na konta jelonków trzymających klucz na
    serwerze zamiast na dysku/dyskietce, "bo tak jest wygodniej". I choć
    stracone przez nich pieniądze to ich sprawa, to skutkiem była nagonka na
    bank że łatwo tam zostać okradzionym.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944