    From: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank vs. Inteligo
    Date: Sun, 30 Nov 2003 20:05:38 +0100

    Użytkownik Jurand Grabowski napisał:

    > Wlasnie rozpoczynam dzialanosc gospodarcza i jak to zwykle bywa musze
    > zalozyc sobie rachunek w banku. Prosze o porade w ktorym banku
    > najkorzystniej jest posiadac rachunek. Osobiscie zastanawiam sie nad
    > mBankiem lub Inteligo, ale jesli macie lepsze propozycje, to bardzo prosze.
    > Dla 'ulatwienia' podam, ze mam konto indywidualne w mBanku i jestem z niego
    > zadowolony, natomiast oddzial PKO BP mam jakies 80m od domu.
    > Z gory dzieki za sugestie!

    Konto firmowe w Inteligo jest dosyc drogie, ale ma kilka zalet. Przede
    wszystkim platnosci do ZUSu i USu, ktore po jednokrotnym zdefiniowaniu
    wymagaja co miesiac podawania jedynie kwot i numerow deklaracji (jest
    jeden formularz dla wszystkich ZUSow), co jest wygodne niezwykle
    (oczywiscie mozna zlecac te platnosci z data przyszla). Do tego serwis
    SMS niezbedny jesli interesuje Cie co sie dzieje na koncie (nie trzeba
    nic wysylac, nigdzie dzwonic ani wchodzic, zeby wiedziec czy cos
    wplynelo/wyplynelo). Jest jeszcze pare innych udogodnien (np. dla kazdej
    platnosci masz informacje kiedy i ile ostatnio za jej pomoca
    zaplaciles). Itp. itd. Jesli masz komorke w Plusie, to mozesz za 1 zl
    wymienic karte SIM na specjalna z aplikacja do obslugi konta (w sumie
    bajer, ale moze ktos korzysta z tego bardziej intensywnie niz raz na
    kwartal). No ale to wszystko kosztuje.

    Oddzial BP da Ci tyle, ze bedziesz mogl wplacac i wyplacac (jesli w
    oddziale jest POS) gotowke bez prowizji. Co moze byc bardzo duza zaleta.

    Bartol