  • Data: 2004-03-19 16:08:38
    Temat: Re: mBank vs. VW Bank
    Od: TMouse <t...@s...x86.info.pl> szukaj wiadomości tego autora

    h...@o...pl wrote in news:5a33.00000f17.405a3a06@newsgate.onet.pl:

    > Boshe!
    > Jak się boisz "wyroku" to nie trzymaj pieniędzy w banku :-/
    > jak myslisz, raz na ILE przelewów takie cos może się zdarzyć? jeśli
    > 1:100000000 to jest to dość realne zagrozenie ale mniejsze niż np. zgon
    > zastrzyku zpenicyliny, a przecież całe dziesięciolecia ludzie takbyli
    > leczeni - od kily po anginę :)))

    wiesz, problemem jest stosunkowo proste zdobycie loginu i hasla, ktory daje
    juz spore mozliwosci namieszania (typu, zona bawi sie komputerem i instaluje
    trojana) potem RAZ sie logujesz i problem gotowy

    tu mBank ma problem powazny - przynajmniej jako opcja powinna byc mozliwosc
    wlaczenia potwierdzania kazdego przelewu kodem jednorazowym - jednak ze
    wzgledow oszczednosciowych tego nie zrobiono.

    > ja mam wszystkie przelewy zdefiniowane, nawet te, ktore wykonywalem tylo
    > jeden raz - bo tak jest wygodne. a trafianie w małe guziczki tokena jest
    > niewygodne no ale ja mam podstawy zarówno w edukacji jak i dośiwadczeniu
    > by racjonalnie szacowac ryzyko.
    token VW i Lukasa nie ma guziczkow ;)
    naturalnie trudniej go niesc w portfelu czy PDA, ale jednak bezpieczniejszy

    > a ty jak widze jesteś typowym teoretykiem - paranoikiem bezpieczeństwa
    > zaprzeczasz? to powiedz:
    > ile już razy spotkałes się z realizacją powyższego scenariusza?
    > ;-)
    coz, to pytanie jest lekko bez sensu - a) wystarczy ze raz sie spotkam, b)
    wiekszosc takich spraw nigdy nie ujrzy swiatla dziennego wiec nie wiadomo ilu
    osobom sie to zdarzylo

    > PS
    > wyluzuj, życie jest jedno - po co je marnować na definiowanie za ażdym
    > razem przelewu albo stanie w kolejkach banku, gdzie cie super
    > bezpiecznie zidentyfikują - na podstawie fotografii w dowodzie ha ha ha!

    nie trzeba od razu definiowac za kazdym razem:
    ja czuje sie jednak pewniej z tokenem VW, niekoniecznie musze isc do banku
    (gdzie kiedys w PKO BP, przelano praktycznie cala kase na inne konto na
    podstawie mojej dyspozycji ustniej BEZ weryfikacji dowodu - pani sie po
    prostu zapomnialo ;)

    TMouse

    --
    Jak komus delikatnie powiedziec ze jest idiota?
    "Uwazam, ze jestes wzorcowym typem klienta docelowego duzych korporacji