  • Data: 2008-09-04 15:53:54
    Temat: Re: mała czarna z mBanku...
    Od: "Szymon" <wiad[wytnij]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale limity! Jak ktoś robi sobie przelewy na 5k, to nie jest to duża suma.
    > Jak są dodatkowe szykany (typu trzeba iść do oddziału), może mu się nie
    > chcieć. A jak zaczęliby robić po 100k bez wysiłku przez internet? Bankowi
    > się to dramatycznie nie opłaca. Naturalnie można liczyć na potknięcia
    > klientów, ale w tym segmencie mogą one być rzadkie.
    > Darmowe przelewy z karty są dla mnie w ogóle fenomenem.

    Ostatnim razem, gdy byłem w BZ WBK to akurat klient zamawiał kartę z limitem
    50.000. Proponowano mu od ręki 20.000, jednak wolał donieść jakieś papierki,
    by dostać 50k. Od razu też pytał o przelewy z karty ;-)
    Tak naprawdę mało kto, moim zdaniem, potrzebuje i WYKORZYSTUJE limity po
    200.000 na karcie. W skali roku oznaczałoby to wydatki kartowe rzędu kilku
    milionów złotych. Trudno też przyjąć, iż ów delikwent posiada tylko jedną w
    portfelu, czy np. 100% płatności realizuje kartą. Zatem jest to raczej
    kwestia - wmówionego często - "prestiżu".
    Inna sprawa, gdy w grę wchodzi przelew - wówczas tak wysoki limit może mieć
    sens. I wbrew pozorom także dla banku - potknięcia to raz, ale dwa, że
    klient najczęściej osobiście musi się stawić w banku, dostarczyć parę
    papierków, podpisać zgodę na przetważanie danych itp. Pewnie w ramach
    "promocji" i od razu by zapewnić łatwiejszą obsługę zaproponują mu konto,
    czy tam jakąś lokatę jak nie przy podpisaniu to potem wraz z wyciągami.
    Krótko mówiąc jest szansa - i to znaczna, że zostanie on klientem nie tylko
    kartowym (ów wspomniany na początku delikwent miał ROR w BZ WBK, stąd 20
    tys. bez zaświadczeń na podstawie wpływów mu dawali). A gdy to weźmiesz pod
    uwagę to kwestia przelewu może być akurat najtańszym sposobem ściągnięcia
    forsiastego klienta do banku.