  • Data: 2009-01-20 03:48:42
    Temat: Re: małe oszczędności - gdzie?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "ygreko" gkto2n$4uu$...@n...news.atman.pl

    > Od czegos trzeba zaczac -- jak sie wyrobi nawyk regularnego odkladania
    > to nagle te kwoty stana sie mniej smieszne ;).

    Małe kwoty? Bawełnianą (100%) koszulę z długim rękawem kupowałem latem
    ubroku za 5 złotych! Wiesz, ile tych koszul ona mogłaby kupić swemu
    mężowi? Inna sprawa, że szaleje koszmarna inflacja, bo z tydzień temu
    te same koszule były już droższe o 40% -- no, ale złoty po prostu spada... ;)

    A ja po prostu latem nie chciałem angażować zbyt dużej części swego kapitału ;)
    i kupiłem tylko kilka sztuk... Bo i po co mi takie koszule latem? :) Poza
    tym oszaleć można przy wyjmowaniu usztywnień, szpilek, spinek (plastykowych
    i metalowych -- te ostatnie mają jakieś grawerki) i innych dodatków...

    Taką Wólczankę (za 160 złotych od sztuki) to 10 lat temu (gdy jeszcze byłem
    bogaty i wydawałem dziennie łan tałzen złoty) potrafili mi zdjąć z wieszaka,
    nie musiałem niczego rozpakowywać... ;) Na dodatek w firmowym Wólczanki
    pozwalano ludziom mierzyć/przymierzać/nakładać te koszule... (dreszcze
    przechodzą!!)

    Teraz dość tego!!! Tylko popakowane!! Śmierdzące (bardzo delikatnie) maszynami
    i opakowaniami!!! Pousztywniane gdzie się da!!! Z kartonikami, paskami, szpilkami,
    wsuwkami, spinkami itd.!!! Dość tej nędznej Wólczanki i innych pierre cardinów
    -- zdejmowanych z wieszaka!!! W takich Wólczankach nawet nie można było wybierać!!!
    Albo bierzesz -- albo przyjdź jutro, za tydzień, za miesiąc... Może koszulę z krótkim
    rękawem kpisz jesienią dopiero, bo taka jest polityka tej firmy... 100% bawełny?
    W Wólczance to rzadkość!!! Na tysiąc koszul -- kilkanaście zaledwie!!! A z tych
    kilkunastu -- oczywiście trudno wybrać choćby swój rozmiar w przybliżeniu!!!
    (nie mówiąc już o jakimś tam fasonie, kolorze itp.!)

    Teraz mogę przebierać, wybierać, kolor (najlepsze białe, bo najłatwiej prać)
    rozmiar kołnierzyka, długość itd.!!! Wszelkie rozmiary!!! Kołnierzyk większy,
    koszula krótsza lub dłuższa? Proszę bardzo!!! Wiedzą o tym, że obwód szyi nie
    musi przekładać się na rozmiar reszty ciała. I nie musi wyznaczać koloru. ;)

    No... I grubość tej bawełny!!! Wólczanka by dwie zrobiła z tej jednej!!!
    (a ta grubość przekłada się dość szybko ;) na trwałość zarówno prasowania
    jak i samego noszenia oraz na przyjemność dotyku)

    -=-

    Tylko nie rozumiem, dlaczego kasjerka denerwuje się, gdy ją pytam o rabat... ;)
    W Wólczance dawali... Na przykład taką lnianą (przez 12 lat miałem ją na sobie
    ze 12 razy) to mi spuścili chyba z 230 złotych do 2/3 tej ceny... Po znajomości!! ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'