  • 1. Data: 2009-01-17 13:08:03
    Temat: małe oszczędności - gdzie?
    Od: "margot" <...@...m>

    witajcie

    jako że jestem na dorobku, dopiero zaczynam odkładac niewielkie sumy "na
    zaś". Może moje kroki wydadzą się Wam śmieszne - jestem laikiem - ale
    aktualnie mam je rozłożone tak:

    - 1200 PLN na FIO aktywnego zarządzania w BPH (aktualnie spada na łeb na
    szyję, ale pewnie zaraz się odbije)
    - 500 PLN na mLokacie 5% (3 mies) w mBanku
    - 1200 PLN w skarpecie - szukam miejsca gdzie by je wsadzić
    - 1000 PLN na koncie eMax

    Kwoty jak widac niewielkie (dla mnie znaczne...) Nie bardzo mam na nie
    pomysł - część chciałabym wydać na wakacje (sierpień), część zostawić i
    dopłacać niewielkie sumy na czarna godzinę. Możecie doradzić mi jakieś
    rozwiązania? Staram się czytać trochę na ten temat, boję się lokwać całość w
    jednym miejscu (szczególnie tam, gdzie większość to akcje), dlatego tak te
    pieniądze rozstrzeliłam, ale może przy takich małych sumach warto to
    wszystko upchnąć w jakimś jednym miejscu? Najlepsze rozwiązanie to takie,
    gdzie można robic dopłaty - absolutnie nie umiem utrzymać pieniędzy, dlatego
    jak tylko wpadnie mi dodatkowe zlecenie staram się te pieniądze jakoś
    zablokować.

    pozdrawiam!

    margot

  • 2. Data: 2009-01-17 13:44:40
    Temat: Re: małe oszczędności - gdzie?
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 17 Sty, 14:08, "margot" <m...@...m> wrote:
> [...]
    > jak tylko wpadnie mi dodatkowe zlecenie staram się te pieniądze jakoś

    Otwórz konto w Eurobanku lub w Aliorze i tam to wszystko trzymaj.
    Będziesz miała swobodny dostęp do pieniędzy. Funduszy nie sprzedawaj,
    teraz to bez sensu...Poczekaj, aż przynajmniej wyjdziesz na zero, choć
    to może potrwać. I ćwicz dyscyplinę, także tę finansową...;-)

  • 3. Data: 2009-01-17 14:05:12
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "margot" <...@...m> napisał w wiadomości

    Trzymanie środków w mBanku wydaje się być obecnie anachronizmem, bank ma
    bardzo słabą ofertę depozytową w porównaniu do konkurencji.

    Ja bym około 120% planowanych wydatków wakacyjnych włożył albo do Eurobanku
    (ror), albo do Getinu (lokata albo rachunek TOP), albo do Aliora (ror +
    lokata o/n).

    Resztę w jakieś wybrane dwa fundusze agresywne, możesz sobie wymyśleć
    dowolne kryteria wyboru, które wydadzą ci się sensowne.

    Przed wakacjami zdecydujesz czy chcesz zużyć te 120% z kont/lokat czy
    ewentualnie zrealizować zyski z funduszy (o ile takie wtedy będą).

    marekz

  • 4. Data: 2009-01-17 14:53:11
    Od: "eclip" <e...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    przy takich kwotach warto powalczyć o 19% od dochodów kapitałowych tu masz jak
    i co:
    http://lokatybezbelki.w.interia.pl/

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2009-01-17 16:29:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail ...@...m napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > pomysł - część chciałabym wydać na wakacje (sierpień), część zostawić
    > i dopłacać niewielkie sumy na czarna godzinę. Możecie doradzić mi

    12M w Lukasie w antidotum Pro na 8,1% bez belki.

    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 6. Data: 2009-01-17 17:06:38
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > - 1200 PLN w skarpecie - szukam miejsca gdzie by je wsadzić

    Lokata Killer w Banku Pocztowym (10%)

    Darek

  • 7. Data: 2009-01-17 17:14:08
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    margot pisze:

    > - 1200 PLN na FIO aktywnego zarządzania w BPH (aktualnie spada na łeb na
    > szyję, ale pewnie zaraz się odbije)

    Fundusze,akcje i waluty to sposob na zarabianie dla ludzi ktorzy maja
    czas pilnowac tego i znaja sie na tym.Opowiesci o tym zeby zainwestaowac
    i trzymac przez wieki patrzac jak rosna sa bajkami dla
    naiwnych.Opowiesci o trzymaniu do upadlego bo kiedys sie odbije sa
    smieszne.Zawsze trzeba umiec realizowac zyski ale i co wazniejsze umiec
    realizowac straty.

    > - 500 PLN na mLokacie 5% (3 mies) w mBanku
    > - 1200 PLN w skarpecie - szukam miejsca gdzie by je wsadzić
    > - 1000 PLN na koncie eMax

    Zlikwidowac wszystko i wplacic do Banku Pocztowego 10% na 10 dni ale
    pewnie promocja sie skonczy.Albo 3 miesiace w Polbanku na 9%.
    W pierwszym pewnie jakies problemy przy zrywaniu lokaty z niedouczonymi
    paniami na poczcie.W drugim przypadku bank ma niezbyt dobra opinie (nie
    wiem z czego wynikajaca).

  • 8. Data: 2009-01-17 19:37:00
    Od: perian <p...@i...pl>

    In <news:gkt3l8$kn$1@news.onet.pl>, kuba wrote:

    > Zlikwidowac wszystko i wplacic do Banku Pocztowego 10% na 10 dni ale
    > pewnie promocja sie skonczy.Albo 3 miesiace w Polbanku na 9%.

    Się zapytam przy okazji, jak wygląda zakładanie tej lokaty w Polbanku?
    Trzeba rora otwierać? Czy jak w Dominecie/Getinie (tylko rachunek
    lokaty)?

    --
    perian
    Talk is cheap. Supply exceeds Demand.

  • 9. Data: 2009-01-17 19:51:32
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "perian" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Się zapytam przy okazji, jak wygląda zakładanie tej lokaty w Polbanku?
    > Trzeba rora otwierać? Czy jak w Dominecie/Getinie (tylko rachunek
    > lokaty)?

    cza ror a potem możesz sobie robić lokaty

  • 10. Data: 2009-01-17 23:04:05
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "margot" <...@...m> wrote in message
    > witajcie
    >
    > jako że jestem na dorobku, dopiero zaczynam odkładac niewielkie sumy "na
    > zaś". Może moje kroki wydadzą się Wam śmieszne - jestem laikiem - ale
    > aktualnie mam je rozłożone tak:

    Od czegos trzeba zaczac -- jak sie wyrobi nawyk regularnego odkladania to
    nagle te kwoty stana sie mniej smieszne ;).

    > - 1200 PLN na FIO aktywnego zarządzania w BPH (aktualnie spada na łeb na
    > szyję, ale pewnie zaraz się odbije)

    Nie moge tobie powiedziec co masz zrobic, ale powiem co mysle. Otoz wszelkie
    fundusze tzw. 'aktywnego zarzadzania' to lipa. Chyba, ze ktos zamierza
    wlozyc kase i wyjechac na 5 lat do Mozambiku, gdzie nie ma telefonow,
    internetu itd. Wtedy rzeczywiscie wyniki na takim funduszu moga byc podobne
    jak na samodzielnie zarzadzanym funduszu, gdzie przynajmniej to ty
    decydujesz, kiedy chcesz wyjsc.
    Takie fundusze sa sposobem instytucji finansowych na zgarniecie wiekszej
    kasy od uzytkownikow, bo na pewno oplata roczna jest ze dwa razy wieksza od
    oplat w innych funduszach, a dodatkowo ta oplata jest juz zawarta w wycenie
    jednostki, wiec nie widzisz tego na wyciagu jako 'oplata x pln', tylko po
    prostu jak ma rosnac to rosnie wolniej, bo smietanke zawsze zjadaja
    bankierzy z cygarem w ustach. A jak spada -- nie szkodzi, bankierowi zawsze
    sie nalezy.

    Jesli masz mozliwosc raz w tygodniu sprawdzic jak sie maja twoje srodki i
    jaka jest sytuacja, to lepiej zaloz konto sfi w mbanku i tam inwestuj ta
    czesc, ktora przeznaczasz na fundusze. Jesli zas chcesz miec spokoj i pewny
    zysk, to zostaje znalezienie najlepszej lokaty, albo inwestycja w fundusz
    pieniezny albo obligacji, denominowany w zlotowkach.

    Nie daj sie takze naciagnac na aegona czy skandie -- zgodnie z zasada, ze
    bankierowi sie zawsze nalezy -- oplaty zzeraja zyski.

    > - 500 PLN na mLokacie 5% (3 mies) w mBanku
    > - 1200 PLN w skarpecie - szukam miejsca gdzie by je wsadzić
    > - 1000 PLN na koncie eMax

    Na tych kwotach nie zbijesz kokosow, bo nawet jak to wszystko wplacisz na
    lokate polroczna 8,5% w lukasie, to dostaniesz 90 zl odsetek za pol roku.
    Wiec ten aspekt nie jest najistotniejszy, dla ciebie moze byc wazniejsze to,
    ze przez pol roku na kase bedziesz mogla popatrzec tylko przez szybke i w
    ten sposob zarobisz (nie wydajac).
    Choc zawsze lokate mozna zerwac, wiec wybierz taka w banku, gdzie sa kolejki
    i aby zerwac musisz isc wypelnic tone papierow -- chyba polbank bedzie dobry
    ;).