    From: Kasia Haratym <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank i problem z wypowiedzeniem umowy
    Date: Mon, 13 Apr 2009 21:18:04 +0200

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Kasia Haratym" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Regulamin nie może być sprzeczny z ustawą. Tak samo, jeśli wyślesz
    > dyspozycję z potwierdzoną
    > notarialnie własnoręcznością podpisu, to bbank nie ma podstaw aby ją
    > zakwestionować.

    Regulamin nigdy nie jest sprzeczny z ustawą - ci co tworzą regulaminy to
    nie idioci.
    Jeśli posiadacz tzw. zielonego dowodu znajdzie czas na notariusza, to
    znajdzie też na wyrobienie dowodu - no chyba, że nie chce go wyrobić bo
    nie, tak dla zasady.

    > By się upewnić, że podpis złożyła osoba umocowana prawnie do złożenia
    > dyspozycji?

    Jaki bank ma w tym interes? Przecież może wniosek odrzucić i po
    kłopocie. To jak napisałam nie jest w banku interesie.

    > Posiadam w eurobanku konto od kilku miesięcy i ani grosza za nie nie
    > zapłaciłem.

    > 10.000 zł x 6% = 600 zł (eurobank)
    > w zasadzie trochę więcej bo dochodzi cotygodniowa kapitalizacja
    >
    > 10.000 zł x 4,23% - 19% belkowego = 342,63 zł (mBank emax+)
    > (z uwzględnieniem comiesięcznej kapitalizacji)
    >
    > Jeśli tobie ponad 250 zł rocznie "zwisa" to jesteś takim samym frajerem
    > jak ci co płacą za konta.

    Tak właściwie to kwoty, które podałeś nie do końca są zgodne, skoro
    musimy być taaacy dokładni. Nie ten algorytm do wyliczania, więc bez
    sensu było popisywanie się matematyką na poziomie szkoły podstawowej.
    Jak sama napisałam, jest to różnica 2% - to jakieś 200 PLN od podanej
    przeze mnie kwoty (plus jakieś grosze). To w skali roku nie są żadne
    pieniądze - więcej wydaje się na benzynę przy tankowaniu.
    Uważam, że kretynizmem jest nazywanie posiadaczy kont w mBanku
    gołodupcami w momencie gdy kombinujesz jak zarobić 50-100 PLN więcej na
    lokacie w innym banku. Ot takie skojarzenie, nad którym może warto się
    zastanowić.
    Jak ktoś chce płacić za konto, bo będzie miał większą liczbę dostępnych
    bankomatów - np. PKO BP, to jego wola, jak ktoś nie chce to też jego.
    Nie uważam, żeby agitowanie, że eurobank był supcio, bo Ty masz konto w
    eurobanku było jakimś wyznacznikiem. mBank jak każdy bank ma wady i
    zalety. A nazywanie posiadaczy konto w PKO BP reliktami prl-u nie byłoby
    tak samo na miejscu jak określanie posiadaczy kont w mBanku gołodupcami.
    Szczególnie, kiedy sam lecisz na marne 200 w skali roku - a to poważne
    pieniądze nie są.