eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimbank - komedia, a raczej tragediaRe: mbank - komedia, a raczej tragedia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.nask.pl!uw.edu.pl!pm
    .waw.pl!defiant.pm.waw.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank - komedia, a raczej tragedia
    Date: 31 Oct 2003 22:48:28 +0100
    Organization: The Palace of Youth in Warsaw
    Lines: 42
    Sender: k...@d...pm.waw.pl
    Message-ID: <m...@d...pm.waw.pl>
    References: <bnm4ea$b8o$1@inews.gazeta.pl> <bno2ov$sl$1@news.onet.pl>
    <bnonsj$d7k$1@inews.gazeta.pl> <bntbin$63k$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: defiant.pm.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: defiant.pm.waw.pl 1067636908 706 195.116.170.36 (31 Oct 2003 21:48:28 GMT)
    X-Complaints-To: n...@d...pm.waw.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 31 Oct 2003 21:48:28 +0000 (UTC)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:266560
    [ ukryj nagłówki ]

    "kriskel" <k...@p...onet.pl> writes:

    > Otóż to. Z tym, że w Twoim poście głównym problemem był duży licznik.
    > A ja wolałbym jako główny
    > uważać właśnie brak oddzwaniania natychmiast po zgłoszeniu. Gdyby
    > oddzwoniono do Ciebie natychmiast,
    > to wydaje mi się, że temat dużego licznika wywołałby u Ciebie mniej emocji.

    Facet, zrozum ze taki "duzy licznik" to jest jakies totalne nieporozumienie
    w kwestii kontroli dostepu, i ze nikt kto sie na tym zna w stopniu
    przynajmniej podstawowym czegos takiego nigdy by nie wymyslil.

    Przygladam sie tej dyskusji od jakiegos czasu i myslalem, ze w koncu
    dojdziecie do jakichs wspolnych sensownych wnioskow, ale chyba tak
    nie bedzie.

    Wszystkie takie liczniki musza byc w jakis sposob powiazane z czasem
    - bo do wykrycia proby nieautoryzowanego dostepu, ktorej powodzenie
    jest prawdopodobne (czyli takiej, ktora nalezy zablokowac - tymi
    nieprawdopodobnymi nie trzeba sie przejmowac) nie jest przydatna
    calkowita ilosc prob w ciagu nieokreslonego czasu, a czestosc tych
    prob.
    Moze to byc bezposrednie powiazanie z czasem (limit / dzien itp),
    moze byc posrednie (3 proby z kasowaniem licznika przy poprawnym
    logowaniu), pewnie mozna wymyslic takze bardziej skomplikowany
    scenariusz, ale nie moze to byc bezwzgledna liczba prob. Przeciez
    konto w mBanku mozna miec przez naprawde wiele lat.

    > Właśnie powołano nową Radę Klientów. Myślę, że problem oddzwaniania
    > mógłby być obecnie sprawą
    > priorytetową.

    Nie obraz sie, ale dla mnie brzmi to jak teza z jakiegos Plenum PZPR.

    To jest problem techniczny i jako taki powinien byc rozwiazany metodami
    technicznymi, zas ew. papierkologia powinna po prostu odzwierciedlac
    stan faktyczny.

    Nazwa "Rada" sugeruje, ze jest to temat do dyskusji, podczas gdy tak
    nie jest.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1