  • 1. Data: 2003-10-28 16:10:46
    Temat: mbank - komedia, a raczej tragedia
    Od: "Kamil Muszynski" <g...@h...pl>

    Witam, sprawa wyglada tak, probuje sie dzis zalogowac do mbanku, wpisujac
    haslo sie myle i jak sie okazuje jest to 50 raz w histori posiadania konta,
    wiec jak wiecie dostep przez internet jest blokowany. Bezpieczenstwo,
    rozumiem.
    Dzwonie do mlini i sie okazuje ze dostep przez telefon mam zablokowany, jak,
    kiedy, nie wiadomo. Moze ktos laczac sie z mlinia podal moj numer klienta i
    swoj telekod 3 razu i juz mam zablokowane.
    Dodam, ze mam do wykonania pilny przelew , ktory musi pojsc dzisiaj.
    I co sie okazuje jedyny sposob, zeby odzyskac dostep do WLASNYCH PEINIEDZY w
    koncu, trzeba sie umowic na rozmowe zwrotna i trzeba byc naiwnym, zeby
    myslec, ze to bedzie natychmiast po tej rozmowie, to ze mi sie spieszy guzik
    mbank obchodzi, rozmowa zwrotna bedzie dzis (malo prawdopodbne) lub jutro
    lub w ciagu 3 dni i to na telefony dostepne w systemie.
    Mbank jest bardzo bezpieczny - klient nie moze sie do wlasnego konta dostac,
    tak dla bezpiecznestwa. IDIOTYZM
    Poraz kolejny okazuje sie, ze trzeba miec konto drugie zapasowe z jakimis
    pieniedzmi, ciekawe kto na tym najbardziej traci ..... oczywiscie mbank, ma
    mniej pieniedzy od ludzi.
    Zycze szefostwu mbanku troche rozsadku przy wymyslaniu procedur
    "bezpeiczenstwa", sa chyba troszeczka za bezpieczne.

    Pozdrawiam
    Kamil M

  • 2. Data: 2003-10-28 16:24:51
    Temat: Re: mbank - komedia, a raczej tragedia
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Popatrzmy co też wymyślił osobnik zwany "Kamil Muszynski" <g...@h...pl>:

    > Dodam, ze mam do wykonania pilny przelew , ktory musi pojsc dzisiaj.

    To i tak się za późno za to wziąłeś - przelewy na 3 sesję KIRu są
    przyjmowane do 12.55, więc i tak jutro pójdzie. Chyba że robisz przelew
    wewnątrz mBanku..

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 3. Data: 2003-10-28 16:25:19
    Od: Sztoker <s...@a...pl>

    On Tue, 28 Oct 2003 17:10:46 +0100, Kamil Muszynski wrote:

    >Zycze szefostwu mbanku troche rozsadku przy wymyslaniu procedur
    >"bezpeiczenstwa", sa chyba troszeczka za bezpieczne.

    Banki internetowe mają swoją specyfikę, ale w tym przypadku podrążyłbym
    temat przyczyny zablokowania kanału telefonicznego. Być może zrobiłeś to
    przypadkiem w "Kanałach" na WWW, a może istotnie ktoś sie na ciebie
    przyczaił i próbował zgadywać telekod. Bo tak bez powodu to raczej
    jednak nie blokują.

    Sztoker

  • 4. Data: 2003-10-28 17:26:13
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Kamil Muszynski" <g...@h...pl> wrote in message

> [...]
    > Zycze szefostwu mbanku troche rozsadku przy wymyslaniu procedur
    > "bezpeiczenstwa", sa chyba troszeczka za bezpieczne.

    a ja życzę, żeby pozostałe 499999 klientów było bardziej rozsądnych :)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2003-10-28 20:00:21
    Od: Populares <n...@g...pl>

    Kamil Muszynski wrote:

    > Poraz kolejny okazuje sie, ze trzeba miec konto drugie zapasowe z jakimis
    > pieniedzmi, ciekawe kto na tym najbardziej traci ..... oczywiscie mbank, ma

    W każdym banku jeżeli zgubisz dokumenty, IKMy, nie potrafisz powtórzyć
    własnego podpisu, takiego jaki złożyłeś przy zakładaniu konta 10 lat
    temu, to też nie masz dostępu do własnych pieniędzy. Gdzieś ta granica
    bezpieczeństwa musi być.

  • 6. Data: 2003-10-29 07:08:06
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>

> [...]
    > Zycze szefostwu mbanku troche rozsadku przy wymyslaniu procedur
    > "bezpeiczenstwa", sa chyba troszeczka za bezpieczne.

    - Jesli neirozumiesz procedur bezpieczenstwa i wielu innych to niegdy tam
    niepowinienes zakladac rachunku!!!
    - jesli myslisz sie 50 razy wciagu tygodnia/miesiaca to tez lekka przesada
    - haslo powinienes zmieniac zdecydowanie czesciej
    Wydaje mi sie, ze po zmianie hasla liczba bledow sie resetuje???

    Fajas

  • 7. Data: 2003-10-29 07:15:44
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bnnp1p$8e6$...@a...news.tpi.pl,
    Fajas <s...@m...edu.pl>:

    > - Jesli neirozumiesz procedur bezpieczenstwa i wielu innych to niegdy
    > tam niepowinienes zakladac rachunku!!!
    Madry sie znalazl ...

    > - jesli myslisz sie 50 razy wciagu tygodnia/miesiaca to tez lekka
    > przesada
    Wiec dowiedz sie, ze ten "licznik duzy bledow" nigdy sie nie zeruje. Rowniez
    uwazam, ze tak byc nie powinno. Gdyby sie zerowal raz na miesiac, byloby
    moim zdaniem OK.

    > - haslo powinienes zmieniac zdecydowanie czesciej
    > Wydaje mi sie, ze po zmianie hasla liczba bledow sie resetuje???
    Nie resetuje!

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-10-29 07:34:38
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 28 Oct 2003 17:10:46 +0100, "Kamil Muszynski" <g...@h...pl>
    wrote:

> [...]
    >haslo sie myle i jak sie okazuje jest to 50 raz w histori posiadania konta,
    >wiec jak wiecie dostep przez internet jest blokowany. Bezpieczenstwo,
    bezpieczeństwo? To bezmyślność projektantów jest raczej...
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2003-10-29 09:54:34
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Muszynski" <g...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Zycze szefostwu mbanku troche rozsadku przy wymyslaniu procedur
    > "bezpeiczenstwa", sa chyba troszeczka za bezpieczne.

    Teraz jak Ci się spieszy z przelewem, to twierdzisz, że za dużo
    zabezpieczeń.
    A przeważnie na grupie były głosy, że zabezpieczenia są niewystarczające.

    Ludziom ciężko dogodzić.

    Zastanów się, czy gdyby odblokowali Ci natychmiast dostęp po Twoim pierwszym
    telefonie miałbyś dobre zdanie o systemie zabezbieczeń. Śmiem wątpić. Wtedy
    napisałbyś, jaki to fatalny system zabezpieczeń ma mBank. Bo każdy znający
    twoje personalia mógłby odblokować dostęp i ustalić własny kod dostępu.
    Gdzie w takim razie w Twoim poście znalazł się rozsądek. Brak. Podejście
    całkowicie subiektywne wynikające z wzburzenia. Inną sprawą jest, że w
    takiej sytuacji oddzwonienie powinno nastąpić natychmiast. Ale to nie jest
    sprawą rozsądku, tylko szacunku dla klienta i jego problemu.

    Zdecydowanie rację masz w jednym. Dobrze mieć jeszcze jeden rachunek w innym
    banku. Z małą gotóweczką. Przezorność.

    kriskel

  • 10. Data: 2003-10-29 10:27:03
    Od: "radarek" <dbuba@NOSPAM@softsystem.pl>

    > Teraz jak Ci się spieszy z przelewem, to twierdzisz, że za dużo
    > zabezpieczeń.

    Powiedz mi czemu sluzy, taki duzy licznik bledow, ktory nigdy sie nie
    resetuje.
    Mam konto w mbanku od trzydziestu kilku miesiecy (prawie od poczatku) i
    korzystam z niego dosc intensywnie. Nie mam pojecia ile razy podalem
    niewlasciwe haslo przy logowaniu, ale jest dosc prawdopodobne ze
    czterdziesci kilka razy (nie myle sie chyba zbyt czesto??).
    Ktoregos pieknego dnia pomyle sie po raz piecdziesiaty i moze sie okazac ze
    z jakis przyczyn mam zablokowany kanal telefoniczny (z mLinii nie
    korzystalem od roku, ale powinienem miec ja aktywna), a wlasnie zablokowali
    mi kanal internetowy na kilka dni (tyle moze trwac oddzwanianie).
    Nie podoba taka perspektywa.
    Czy naprawde uwazasz, ze to bedzie w porzadku ze strony banku?
    Gdyby chociaz serwis internetowy ostrzegal, ze licznik bledow zbliza sie do
    50.
    Grupa krytykuje autora postu, ze jest nierozsadny, ze przelewy robi w
    ostatniej chwili, a ja jakos nie rozumiem w czym on zawinil.

    Radarek