    From: Chris94 <c...@p...fm>
    Subject: Re: mbank - pożegnanie
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 12 May 2015 09:57:16 +0200

    Dnia Tue, 12 May 2015 07:57:54 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Rzecz w tym, że poprzednie interfejsy bankowe były nieituicyjne, ale przez
    > tyle lat *przyzwyczailiście się* do nich, wyrobiliście sobie wzorce. A tu prosze,
    > ktoś zastosował coś nowego. :)

    Dziwne, że w poprzednim (tym niby "nieintuicyjnym") systemie mBanku (i w
    systemach innych banków) jakoś nikt się nie skarżył, że nie może czegoś
    znaleźć,a w tym "intuicyjnym" nowym systemie ciągle trzeba poszukiwać
    sposobów na wykonanie podstawowych operacji.
    Jeśli ktoś codziennie przez wiele godzin siedzi w tym systemie, to
    zapewne wszystko jest dla niego proste i oczywiste, ale nie dla kogoś,
    dla kogo operacja w banku internetowym jest tylko jedną z całej masy
    czynności, które ma do załatwienia w ciągu dnia.
    Moja żona np. w ogóle sobie nie radzi z tym nowym systemem i w jej
    przypadku trudno raczej mówić o tym, ze "była przyzwyczajona" do
    jakiegoś innego systemu.

    > Ale masz jakieś pojęcie o UX, czy tak sobie tylko radośnie tworzysz teorie
    > bazując na własnych przyzwyczajeniach, a nie wiedzy?

    Nie wiem co masz na myśli pisząc o UX - czy User Experience, czy jeszcze
    coś innego.
    Jeśli User Experience, to widocznie różnie rozumiemy to pojęcie.
    Bo - przykładowo - jeśli ja (podobnie jak ktoś inny piszący już o tym
    wcześniej) nigdy nie jestem pewien, czy właśnie zlecany przeze mnie
    przelew na swoje inne konto będzie wymagał zatwierdzenia kodem SMS, to
    dla mnie jest to niewłaściwe rozwiązanie. Dla Ciebie jako dla znawcy UX
    jest to zapewne rozwiązanie całkowicie poprawne.
    Dla wyjaśnienia: już wydawało mi się, że odkryłem klucz wyjaśniający
    powyższą wątpliwość i że przelewy nie wymagające zatwierdzenia kodem SMS
    są oznaczone zieloną fajką, ale przed chwila właśnie wykonywałem przelew
    oznaczony czerwoną fajką, który poszedł bez zatwierdzenia kodem SMS!
    I na tego typu problemy użytkownicy nowego systemu mBanku napotykają się
    co chwila, ale zapewne tylko dlatego, że "nie maja pojęcia o UX" ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof