eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimbank - raj dla oszustów :(Re: mbank - raj dla oszustów :(
  • Date: Thu, 27 Oct 2005 12:11:14 +0200
    From: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank - raj dla oszustów :(
    References: <djm1n0$eum$1@ultra60.mat.uni.torun.pl>
    <r...@4...com>
    <djnooh$1qe$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <9...@4...com>
    <djq7lt$rum$1@atlantis.news.tpi.pl>
    In-Reply-To: <djq7lt$rum$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 84.40.130.90
    X-Original-NNTP-Posting-Host: 84.40.130.90
    Message-ID: <4360a7a5$1@news.vogel.pl>
    X-Trace: news.vogel.pl 1130407845 84.40.130.90 (27 Oct 2005 12:10:45 +0200)
    Lines: 38
    X-Authenticated-User: mrluck
    X-Complaints-To: U...@n...vogel.pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!news.vogel.pl!not-for-m
    ail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:367438
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam!

    Catbert napisał(a):

    > "mumer numerowi". Analogicznie spedytorzy mogliby zastąpić adresy i
    > nazwy swych klientów numerami - a w razie błędu stwierdzać, że "trzeba
    > było uważać".

    Poniekąd tak właśnie jest. Przecież poczta dostarcza list _na adres_ a
    nie do wybranej osoby. Istnieją co prawda listy polecone, których
    (teoretycznie) nie odbierzemy bez okazania dowodu, ale w ten sam sposób
    można też przecież przekazać pieniądze (przekaz pocztowy). Jak zatem
    ktoś chce mieć większe bezpieczeństwo może skorzystać z poczty. A że
    trwa to dłużej i jest droższe? Coż. To jest cena tego bezpieczeństwa.

    > Rozumiem, że może istnieć techniczna niedogodność w weryfikacji czegoś,
    > co jest masowe - jednakże stan, w którym bank widząc, że numer konta nie
    > koresponduje z nazwą właściciela - widząc, bo mu to wskazano powinien
    > posiadać procedurę odkręcania czegoś, co de facto jest nienależytym
    > wykonaniem zlecenia.

    Sprawa też nie jest jednoznaczna. Weźmy na przykład allegro. Ktoś coś
    kupuje. Na poleceniu przelewu wpisauje z premedytacją błędne dane
    odbiorcy i prawidłowy numer konta. Przelew dochodzi (nie znam banku,
    który prezentowałby dane odbiorcy włascicielowi konta, na które
    przyszedł przelew), sprzedawca wysyła towar. W tym momencie nieuczciwy
    kupujący zgłasza reklamację przelewu, która jest załatwiana od ręki i...
    mamy oszustwo! Czyli sytuacja taka jak obecnie tylko w drugą stronę.

    > Przekaz powierzonych pieniędzy wymaga wyjątkowo
    > należytej staranności - z każdej strony, nie tylko zleceniodawcy.

    Moim zdaniem tak jak jest, powinno zostać. Z jednym wyjątkiem. W
    przypadku zgłoszenia sprawy na policję banki powinnny bez żadnego
    gadania ułatwiać odnalezienie delikwenta. A z tego co tu się pisze jest
    z tym różnie.

    Pozdrawiam!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1