    From: "witrak\(\)" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [mbank] złośliwość, pech czy coś innego?
    Date: Thu, 19 Jan 2006 23:32:04 +0100

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:dqnv5u$bbq$1@kjonca.kjonca.bogus...
    >W ciągu ostatnich 2 miesięcy udało mi się 3 razy zablokować
    >dostęp do kanału internetowego. Standardowa "błędnie wpisane
    >hasło" o tyle wydaje mi się nieprawdopodobna, że loguję się do
    >wielu różnych systemów i jakoś tego problemu nie mam .... tylko
    >mBank.
    > Gdybym wyznawał spiskową teorię dziejów, to powiedziałbym, że
    > ktoś w mBanku postanowił blokować mi dostęp :-)

    Ja jednak o tym :-)
    Wcale niekoniecznie w mBanku. Problem jest taki, ze w mBanku (o
    ile mi
    wiadomo):
    a) nie ma mozliwosci zmiany identyfikatora klienta (ZADNEJ, NIGDY)
    b) jezeli ktos "mysli sie" (wszystko jedno umyslnie czy
    nieumyslnie)
    to predzej czy pozniej zablokuje konto "na amen" - przez
    przekrecenie
    duzego licznika (maly jest chyba na trzy, duzy na 50).
    Poniewaz geniusze informatyki w mBanku wymyslili, ze duzy licznik
    zlicza wszystkie omylki - globalnie, wiec predzej czy pozniej
    *kazdy*
    przejdzie przez procedure odblokowywania (oprcz tych ktorzy nigdy
    sie
    nie myla :-) ).

    Oczywiscie, mozna byloby resetowac ten licznik, np. po zmianie
    hasla,
    ale na to wspomnianym geniuszom wpasc bardzo trudno samemu, a
    zaakceptowanie propozycji "z zewnatrz" wymaga chyba Walnego w
    BRE...
    Zreszta po co sie martwic wygoda klienta ;-)

    witrak()
    PS. Tu oczywiscie powinienem dodac puente: podobno sa tacy
    (takie?),
    co losowo wprowadzaja sobie numerki na stronie logowania mBanku.
    Ale kiepsko zacznie byc, gdy ktos napisze stosowny skrypt...