  • Data: 2009-01-22 14:54:29
    Temat: Re: mstop.pl
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    z...@j...pl wrote:

    > W czym jest zly? Rzekomo?
    > W tym, ze brali go 3 lata temu a nie dzisiaj.

    Ale dzisiaj jest dzisiaj, a nie trzy lata temu.

    > Splacaja go regularnie
    > od 3 lat a traktowani sa jak nowy z ulicy bioracy franki obecnie. W
    > tym, ze osoba bioraca kredyt w tym samym czasie, ale na noirmalnych
    > zasadach ma caly czas marze w okolicach 1%, a oni maja teraz
    > oprocentowanie z ktorego wyliczona marza przekracza 3%
    > Zreszta spojrz na wykres na stronie
    > http://www.comperia.pl/index/?id=639d79cc857a6c76c27
    23b7e014fccb0
    > W tym, ze umowa daje bankowi mozliwosc dowolnego ich dojenia.

    No właśnie. Podpisali taką umowę, to ją mają. W czym problem?

    > Powyzsze obrazuje, ze jednak ten kredyt jest zly. A czy to wszystko
    > jest zgodne z prawem, to juz jest inna sprawa.

    Podpisali umowę, z której jasno wynikało, że bank może po drodze zmienić
    oprocentowanie. Podpisali także umowę, która daje im prawo przedwczesnej
    spłaty. Te dwa fakty oznaczają, że kredyt ten jest i zawsze będzie
    oprocentowany mniej więcej na poziomie innych kredytów, udzielanych
    przez inne banki w danej chwili. Ten wniosek jest dla mnie oczywisty - i
    każdy kto ma odrobinę oleju w głowie dojdzie do tego samego. Taki poziom
    oprocentowania maksymalizuje zysk banku i zarazem uniemożliwia skuteczne
    refinansowanie w innym banku. A jak ktoś tego nie rozumie, to jest sam
    sobie winien...

    --
    MiCHA