  • Data: 2009-01-26 20:34:14
    Temat: Re: mstop.pl
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 26 Jan 2009 20:54:03 +0100, Kamil Jońca wrote:

    > Powtórzę, co pisałem wcześniej: od września 2006 była możliwość
    > _aneksowania_ umowy tak żeby mieć formułę wskaźnik+marża. Dlaczego tego
    > nie zrobili?

    OIDP to nie od września 2006, tylko kilka miesięcy później.

    Trudno jest mi za nich odpowiadać, sam raczej nie zdecydowałbym się
    podpisać takiej umowy. Z wypowiedzi, które czytałem głownie na mBankowym
    forum wynikało, że:
    - ogromna większość osób nie wiedziała o takiej możliwości (nie została
    poinformowana przez bank o takiej opcji),
    - proponowane warunki w postaci wskaźnik + marża zawsze dawały wyższe
    oprocentowanie kredytu na dzień podpisania aneksu niż aktualne
    oprocentowanie ustalone przez zarząd,
    - oczekiwali, że zarząd będzie zmieniał oprocentowanie zgodnie ze zmianami
    wskaźnika.

    Jest jeszcze jedna ciekawostka w tej sprawie, na którą chyba niewiele osób
    zwraca uwagę. Otóż na mBankowym forum oraz czacie niektórzy pracownicy
    mBanku napisali, że są w identycznej sytuacji - mają kredyt z
    oprocentowaniem ustalanym przez zarząd. Jeśli jest to prawdą, to znaczyłoby
    to, że oni również (tak jak protestujący klienci) nie spodziewali się
    takiego zachowania zarządu.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki