  • Data: 2004-09-25 08:10:36
    Temat: Re: naciagacze w Lukas Bank-gdzie i jak reklamowac?
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale laik powinien wiedziec co podpisuje i zapoznac sie z TOiP a nie potem
    > miec pretensje "bo nie wiedzialam". A zapoznać się z tym powina podczas
    > zakłądania lokaty.

    Wtrące swoje trzy grosze, bo i ja kiedys byłem w podopbny sposób oszukany
    przez CITI Bank. Była zresztą na ten temat podobnie gorąca dyskusja swego
    czasu (pozdroweinia dla Adama Płaszczycy tak przy okazji).

    Otóż śmiem twierdzić, iż każdy z "fachowców" i rasowych prawników nawet nie
    zdaje sobie sprawy, że tak naprawdę co chwilę popełniamy jakieś wykroczenie
    a nawet przestępstwo. Dokumentów prawnych, które powinniśmy znać,
    przestrzegać, itd itd jest taka masa, ze nie starczyłoby doby, by choć
    pobieżnie to wszystko czytać.

    Moim zdaniem właśnie po to są pracownicy banku, by zabieganego,
    zapracowanego, nie mającego czasu człowieka uświadomić na jakie koszta sie
    naraża kupjąc określony towar lub usługę. Jeśli zaś pracownik banku CELOWO
    (a tak chyba było w tym przypadku) okłamuje, lub CELOWO ukrywa niektóre
    fakty, to jest to dla mnie zwykłe DZIADOSTWO!! Takie banki należy piętnować
    (zresztą nie tylko banki).

    Ktoś powie "A czemu winny bank, że ma takiego nieuczciwego pracownika". A ja
    odpowiadam "Taki nieuczciwy pracownik sam sie nie zatrudnił. Ktoś zatrudnił
    tego pracownika, i odpowiada ze jego przewiny. Ktoś inny zatrudnił tego
    zatrudniającego i też odpowiada za jego przewiny. W ten sposób
    odpowiedzialność idzie na samą górę. Tak więc cały bank jako instytucja jest
    winna"

    Oczywiście w świetle prawa wszystko może być OK - podobnie jak w przypadku
    byłego ministra sprawiedliwości (Sadowski chyba się nazywa jegomość o ile
    się nie mylę). Ale w świetle etyki, jest to DZIADOSTWO.

    Najlpiej w takich sytuacjach głosować nogami omijając takie firmy z daleka.
    Ja mam taką swoją czarną listę banków, z którymi NIGDY zadnych interesow
    robić nie będę.

    A koledze VALLY serdecznie współczuje, i zyczę żeby udalo mu się coś
    wskórac. Mnie z CITI Bankiem nie udało się. Ale może jemu z LUKASEM się
    powiedzie.
    Sugeruje zwrócenie się ze sprawą do lokalnego Rzecznika Praw Konsumenta. W
    moim przypadku napędziło to sporo strachu pracownikom CITI, bo przynajmniej
    pofatygowali się zadzwonic do mnie z samej CENTRALI, coby szukac jakiegoś
    polubownego rozwiązania sprawy. Inna rzecz, ze pozniej gdy wycofalem sprawe
    od Rzecznika, CITI sie wykpil i nie dotrzymal swej obietnicy. A mnie sie juz
    zwyczajnie nie chcialo wiecej walczyc i machnąłem ręką.

    Pozdrawiam serdecznie

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy