eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankinajtanszy krajowy wielotysieczny przelew OUR walutowy GBP, USDRe: najtanszy krajowy wielotysieczny przelew OUR walutowy GBP, USD
  • Data: 2009-11-12 11:14:46
    Temat: Re: najtanszy krajowy wielotysieczny przelew OUR walutowy GBP, USD
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hdffhv$c7v$...@n...ipartners.pl...

    > nie rozwiazal tego problemu. Dlaczego nie moze powstac system krajowy
    > oparty o rach. bankow w NBP powiedzmy w kilku glownych walutach i na wzor
    > elixiru mozna by puszczac takie przelewy chociazby 1 lub 2 razy w
    > tygodniu. Same banki nie musialyby dostarczac klientom gotowki na
    > przenoszenie z jednego banku do drugiego. Dla mnie jest to niezrozumiale
    > dlaczego puszczajac np. przelew w GBP z jednego banku krajowego do
    > drugiego w kraju idzie to przez kilka bankow w UK. Tak dziala ten system
    > a my za to placimy i nikomu nie chce sie zrobic systemu lokalnych
> [...]

    To wydaje się właśnie sednem. Skoro taki HSBC potrafił to zrealizować w
    ramach swoich oddziałów w różnych krajach i podobnie chyba Citi, to czemu
    nikt się nie pokusi (NBP?) o stworzenie takiego systemu krajowego. To co
    mamy teraz to kuriozum. Przeszkody zapewne istniały dopóki PLN był
    niewymienialny, ale teraz?