    From: "MarekZ" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: "nie wiem co" kopnijcie mnie d**e
    Date: Sun, 4 Jan 2009 22:41:12 +0100

    Użytkownik <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gjr953$hul$1@inews.gazeta.pl...

    > a dostrzegasz różnicę między 18:20 a 18:50 ?

    Czy ja wiem...? Wynosi ona może 0:30?

    > jeśli nie wiesz, co jest WAŻNE w przypadku banku i nadal wydaje Ci się, ze
    > jakieś ch...owe gadżety mają znaczenie, to wyobraź sobie następującą
    > sytuację:

    A i owszem. Uważam, że mają dla wizerunku banku większe znaczenie niż to, że
    kanał internetowy nie działał w niedzielę pomiędzy 18:20 a 18:50, zakładając
    nawet że rzeczywiście tak było. To jest tylko jeden z kanałów dostępu, do
    tego w terminie poza sesjami międzybankowymi.

    > masz bank (marmurkowy) czynny 10-18
    > przychodzisz pewnego dnia o 16:25 i bank ma zamkniete drzwi
    > żadnej informacji dlaczego i na jak długo
    > Ty akurat masz wykonać jakieś operacje na koncie przed wyjazdem w 2
    > miesięczną delegację
    > stoisz przed bankiem jak ten ostatni za przeproszeniem "petent" i myślisz
    > sobie "i na ch*j mi teraz ta pie****lona teczuszka z zamkiem magnetycznym
    > ?"

    Dość emocjonalnie do tego podchodzisz. Trudno mi sobie taką sytuację
    wyobrazić, bo ani nie chodzę za bardzo do oddziałów banków, ani nie jeżdzę
    za bardzo w delegacje. Co ma być nieczynne, dany oddział czy w ogóle cały
    bank? I dlaczego nie mogę wykonać tych operacji później z zagranicy? Na
    Antarktydę jadę i nie stać mnie na internet satelitarny, czy co? Nie mam
    dostępu przez internet i zostawiłem sobie te wszystkie operacje na ostatnią
    chwilę? Tak to już jest, że głupszy na ogół ma w życiu gorzej i pod górkę.
    :-)

    Kanał internetowy, to nie to samo co oddział. Jak jakiś soft pada, albo
    wprowadza się jakieś modyfikacje, nie da sie tak jak w oddziale wykonać
    przynajmniej niektórych operacji zastępczo papierowo. Można by pewnie w
    takich sytuacjach przechowywać operacje w jakimś awaryjnym buforze systemu
    rezerwowego, ale to dodatkowe koszty no i proszenie się o kłopoty, bo
    przeciez a'priori zazwyczaj nie wiadomo co się wysypało.

    Niemniej jednak jeśli dla kogoś jest to nie do przyjęcia, może zagłosować
    nogami i przenieść się np. do mBanku. Może tam wszystko jest bardziej
    niezawodne.

    marekz