  • Data: 2004-10-05 07:38:50
    Temat: Re: nowa umowa w BPH
    Od: "PshemeK" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Klient nie może podważać autentyczności dyspozycji prawidłowo
    >uwierzytelnionej.

    To jest tak : do logowania masz hasło. Masz też hasło do potwierdzania
    transakcji (do klucza). Jeżeli dyspozycja zostanie podpisana hasłem do
    klucza, czyli prawidłowo zautoryzowana, to bank nie może ponosić za to
    odpowiedzialności, no bo jak ? To jest tak samo jak z kartą. Twoim
    obowiązkiem jest zabezpieczyć hasła dostępu i klucza (tak chyba nawet stoi
    gdzieś w umowie).

    >Czy to znaczy, że jeżeli transakcja na moim koncie pojawiła się w wyniku
    >omyłki systemu lub oszustwa, w świetle tego zapisu ja nie mam prawa
    >nawet złożyć reklamacji, bo reklamacja może zostać potraktowana jako
    >'podważenie autentyczności'.

    Omyłki systemu są do wykrycia i jak Ci system wyśle przelew sam (w co
    wątpię) to nie będzie to ransakcja zautoryzowana.
    Co masz na myśli pisząc "oszustwa" ? Jeżeli ktoś podpisując się Bank BPH
    wyśle Ci maila z prośbą o podanie identyfikatora, hasła dostępu i hasła do
    klucza celem weryfikacji danych, a Ty mu to wyślesz, to niestety, ale bank
    za to też nie będzie odpowiadał. Normalne.

    PshemeK