  • 1. Data: 2004-10-04 13:22:01
    Temat: nowa umowa w BPH
    Od: \"@ <""bmizerski(\"@)yahoo.co.uk">

    WItam
    Chciałem dziś podpisać nową umowę dotyczącą kanałów elektronicznych
    dostępu do obsługi konta.
    Dali mi do podpisania coś, co zawierało:

    Klient nie może podważać autentyczności dyspozycji prawidłowo
    uwierzytelnionej.

    Czy to znaczy, że jeżeli transakcja na moim koncie pojawiła się w wyniku
    omyłki systemu lub oszustwa, w świetle tego zapisu ja nie mam prawa
    nawet złożyć reklamacji, bo reklamacja może zostać potraktowana jako
    'podważenie autentyczności'.

    Czy dobrze rozumiem, czy się czepiam ?
    Bogdan

  • 2. Data: 2004-10-04 19:51:43
    Temat: Re: nowa umowa w BPH
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik ""@" <""bmizerski(\"@)yahoo.co.uk"> napisał w wiadomości

    Czy dobrze rozumiem, czy się czepiam ?

    CXzepiasz sie. I dodatkowo nie rozumiesz tego co czytasz.

  • 3. Data: 2004-10-04 21:25:33
    Od: \"@ <bmizerski(\"@)yahoo.co.uk>

    jo44 wrote:

    > Użytkownik ""@" <""bmizerski(\"@)yahoo.co.uk"> napisał w wiadomości
    >

    > Czy dobrze rozumiem, czy się czepiam ?
    >

    > CXzepiasz sie. I dodatkowo nie rozumiesz tego co czytasz.

    Dziękuję za niezwykle miłą i wyczerpującą odpowiedź.
    Racz jednak udzielić mi Swoich światłych rad i jakbyś jeszcze wyjaśnił,
    czego nie rozumiem, moje szczęście nie znało by granic.

  • 4. Data: 2004-10-05 07:38:50
    Od: "PshemeK" <p...@o...pl>

    >Klient nie może podważać autentyczności dyspozycji prawidłowo
    >uwierzytelnionej.

    To jest tak : do logowania masz hasło. Masz też hasło do potwierdzania
    transakcji (do klucza). Jeżeli dyspozycja zostanie podpisana hasłem do
    klucza, czyli prawidłowo zautoryzowana, to bank nie może ponosić za to
    odpowiedzialności, no bo jak ? To jest tak samo jak z kartą. Twoim
    obowiązkiem jest zabezpieczyć hasła dostępu i klucza (tak chyba nawet stoi
    gdzieś w umowie).

> [...]
    >omyłki systemu lub oszustwa, w świetle tego zapisu ja nie mam prawa
    >nawet złożyć reklamacji, bo reklamacja może zostać potraktowana jako

    Omyłki systemu są do wykrycia i jak Ci system wyśle przelew sam (w co
    wątpię) to nie będzie to ransakcja zautoryzowana.
    Co masz na myśli pisząc "oszustwa" ? Jeżeli ktoś podpisując się Bank BPH
    wyśle Ci maila z prośbą o podanie identyfikatora, hasła dostępu i hasła do
    klucza celem weryfikacji danych, a Ty mu to wyślesz, to niestety, ale bank
    za to też nie będzie odpowiadał. Normalne.

    PshemeK

  • 5. Data: 2004-10-06 15:28:12
    Od: Bogdan <""dreptak <bmizerski_\"@_yahoo.co.uk>

    PshemeK wrote:

> [...]
    > odpowiedzialności, no bo jak ? To jest tak samo jak z kartą. Twoim
    > obowiązkiem jest zabezpieczyć hasła dostępu i klucza (tak chyba nawet stoi
    Tu nie mam wątpliwości. OK.

> [...]
    > klucza celem weryfikacji danych, a Ty mu to wyślesz, to niestety, ale bank
    > za to też nie będzie odpowiadał. Normalne.

    Tu też nie mam wątpliwości. Jak komuś udostępniam dane, to robię to na
    własną odpowiedzialność.

    Przytoczę tu prawdziwą opowieść.
    Jedna osoba zamówiła sobie kartę kredytową. Podpisała odpowiednie
    dokumenty, karta miała być przysłana kurierem.
    Karta nie została przysłana, ale za to przyszło rozliczenie, z którego
    wynikała, że ta osoba ma zapłacić kwotę równą limitowi karty.
    Transakcje zostały prawidłowo zautoryzowane. Przedstawiciel banku
    niezwykle uprzejmie spuscił tą osobę ze schodów i przysłał komornika.
    Całe szczęście, że ktoś ze znajomych miał kontakt do wyższego managera w
    tymże banku i sprawę udało się odkręcić.
    Czyli w sprawę musiało być zamieszanych kilka osób z banku.

    W świetle tego zapisu mogłbym bankowi nafiukać.