  • Data: 2012-05-29 16:34:27
    Temat: Re: obligacje korporacyjne?
    Od: MrMrooz <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Maj, 21:56, RobertS <b...@x...pl> wrote:
    > inwestowaliście może w ten rodzaj obligacji? w jaki sposób (bezpośrednio
    > czy przez fundusz, polisę?)
    >
    > jakie wrażenia, zyski, koszty...
    >
    > szukam czegoś co byłoby w miarę bezpieczne a oferowało wyższy zysk niż
    > na depozytach bankowych
    Tak, bezpośrednio przez biuro maklerskie. Ale to zakup na rynku
    wtórnym. Za wiele ofert na rynku pierwotnym dostępnych dla 'zwykłego'
    Kowalskiego nie ma. Większość na pierwotnym zaczyna się od 50 lub 200
    tys PLN.

    Co do rynku wtórnego - Catalyst - OK, tylko trzeba się naliczyć sporo,
    żeby nie przepłacić.

    No i wraz ze wzrostem % rośnie ryzyko - na chwilę obecną przynajmniej
    2 firmy nie wykupiły obligacji.... Ale na szczęście to wciąż
    mniejszość :-)

    Doskonale pamiętam co czułem jak się zbliżał wykup pierwszych
    papierów. Ale wszystko było OK.

    Jak się trochę orientujesz w rynku, umiesz liczyć i używać excela
    (funkcja XIRR), to szkoda zachodu na tfi czy pośredników. Warto
    samemu. Średnie % mojego portfela to 11,5% brutto, zaczyna sie od 8,5%
    do 14% max. I odsetki są co kwartał/pół roku - wychodzi mi tak od 6,5%
    netto do ponad 12% w przypadku niektórych papierów.

    Pozdrawiam
    Michał M