  • Data: 2008-04-27 13:09:10
    Temat: Re: odkladanie na starosc
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 27.04.2008 MarekZ <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał/a:

    [...]

    > Napisałem, że taka relacja wynosząca 30 wydaje mi się w PL (i nie tylko w
    > PL) nierealna, na co Poldekk zaargumentował, że nie jest to niczym
    > nadzwyczajnym. Na co ja starałem się uargumentowac, że daleko jeszcze do
    > takiej sytuacji.

    Średnią cenę mieszań mocno podbijają główne metropolie. Poza nimi jest
    normalniej. A i normalne mieszkania też nie kosztują pół melona.
    Poza tym na duże mieszkania decydują się zazwyczaj małżeństwa
    (a nie single), więc dochód średni można policzyć x2.

    Aczkolwiek to wszystko i tak są obliczenia "od czapeczki", bo nie
    uwzględniają normalnych kosztów życia. Po co Ci takie wyliczone 17 lat,
    jak to jest zupełnie zafałszowana liczba?

    > Co więcej w innych krajach też ten wskaźnik nie osiąga tak
    > wysokich wartości, a bywa że nawet niższe niż w PL, ze względu na wyższy
    > przecietny poziom dochodów rocznych.

    Przede wszystkim w niektórych krajach zachodnich ZTCW, to się po prostu
    żyje w wynajmowanym mieszkaniu (a przynajmniej znaczna większość tak
    robi). Jak już się kupuje, to domy IMHO.

    Ja osobiście np. też nie kupuję mieszkania (chociaż mnie stać), bo
    dzięki temu zachowuję bardzo ważną dla mnie cechę. Mobilność.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl