  • Date: Sun, 02 Jan 2011 22:26:51 +0100
    From: Mroziu <m...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: ofermom gratulujemy:))))

    On 2011-01-02 21:18, totus wrote:

    > To skąd sprawca weźmie pieniądze to jego sprawa. Czy jest ubezpieczony czy
    > sprzeda dom czy będzie się puszczał to ofiarę nie powinno nic interesować.
    > Ofiara powinna dostać zwrot poniesionych krzywd i strat w możliwie pełnym
    > zakresie jak to tylko możliwe. Państwo powinno dopilnować by sprawca nie
    > uciekał od odpowiedzialności i w skrajnych przypadkach zmuszać sprawcę do
    > pracy na rzecz ofiary. Dla minie państwo to umowa miedzy obywatelami na
    > obowiązujący porządek prawny. Sprawca łamiąc prawo i powodując straty i
> [...]

    Dobrze powiedziane ;)

    Państwo powinno zapewnić obywatelom bezpieczeństwo (policja, wojsko,
    straż pożarna), sprawnie działające sądownictwo, regulacje prawne oraz
    infrastrukturę. Reszta powinna być domeną prywatną. Bo nie ma nic
    gorszego niż redystrybucja dóbr zabieranych przez Państwo obywatelom w
    postaci podatków do innych obywateli. To zawsze będzie nieefektywne.

    Mroziu