  • Data: 2021-12-10 01:26:59
    Temat: Re: oprocentowanie lokat wzrośnie?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 9 gru 2021 o 20:07, J.F pisze:

    > i - stopa wzrostu cen towarów i usług
    > konsumpcyjnych, przyjmowana dla
    12 miesięcy

    Dla których miesięcy?

    - kupiłem 23 maja 2020 r.
    - kiedy pierwsze odsetki
    - inflacja maj 2021 r. do maja 292 r.
    - czy jakoś inaczej

    > i ogłaszana przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w
    > miesiącu poprzedzającym pierwszy miesiąc danego okresu odsetkowego,

    > w przypadku gdy i < 0 przyjmuje się że i = 0,

    Czyli otrzymam nie mniej niż marża - dobrodziej...

    > m - marża odsetkowa w danym okresie odsetkowym
    Czym jest ten okres?

    - kupiłem 23 maja 2020 r.
    - skąd dokąd ów okres?

    > nie chca okrasc ... a przeciez mogliby :-)

    Daj mi 5 złotych -- zwrócę Ci (dobrowolnie!) 4 złote... ;)
    Nie okradnę, nie oszukam, nie wyłudzę... Stać mnie na to... ;)

    > Tylko wiesz - to 4 - 12 lat.
    > Moze sie roznie uskladac ... jesli stlamsza inflacje.

    Wówczas chyba i banki niewiele dadzą; marża jest gwarantowana...

    -=-

    20 lat później i lepiej... ;)

    --