    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: oszczedzanie na emeryture
    Date: Tue, 25 May 2010 00:07:09 -0700 (PDT)
    <ht2l5j$rm7$1@news.onet.pl> <ht861h$jut$1@news.onet.pl>
    <8...@a...kjonca> <ht8la3$vbb$2@news.onet.pl>
    <ht8nc0$6jv$1@news.onet.pl> <m...@i...localdomain>
    <htbce8$ckr$1@news.onet.pl> <m...@i...localdomain>
    <9...@c...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>

    On 24 Maj, 17:52, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Bezrobotni i np. mieszkajacy teoretycznie za granica takze?

    Bezrobotni chyba nie łapią się do statystyki MinFina, na której się
    oparłem (więc bez ich pieniędzy kwoty pozostaną bez zmian), ale
    uważam, że tak, powinni także płacić. Przecież bezrobotny je i pije,
    więc trudno powiedzieć, że nie ma ani grosza.
    Poza tym rezygnacja z opodatkowania bezrobotnych spowodowałaby wzrost
    bezrobocia, podobnie jak wsparcie samotnych rodziców spowodowało falę
    "rozwodów" (http://www.rp.pl/artykul/
    6,484490_Pakiety_medyczne_sa_opodatkowane.html - pod koniec drugiej
    strony, http://wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34317,2694190.htm
    l).
    Ze względów moralnych podatek pogłówny powinien mieć bardzo mało
    wyjątków: np. osoby trwale niezdolne do pracy.
    A co do mieszkających za granicą: mamy pojęcie rezydencji podatkowej,
    więc można się na tym oprzeć. Podobnie jest chyba dziś z PIT (jeśli
    umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania mają zastosowanie).

    Dzięki pogłównemu też zmniejszyłaby się "szara strefa". Wszelkie prace
    dorywcze, korepetycje, praca gospoś i niań itp. - skoro przychody z
    nich i tak nie wpłyną na podatek - nie musiałaby być ukrywana.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski