    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: płacenie kartą...
    Date: Sun, 15 May 2005 01:04:18 -0500

    DooMiniK wrote:
    > Płaciłem za prenumeratę w czwartek, teraz jest już niedziela.
    > Czy jest możliwe, że płacenie kartą tak długo trwa? To jest zupełnie
    > inny obieg
    > elektronicznego pieniądza, jak np. elixir?

    bank założył ci blokadę na konto jak wynik autoryzacji.
    Sama transakcja pójdzie dopiero wtedy jak się sklepowi będzie chciało.
    Np. za kilka dni, a w dobrych wypadkach i za kilka miesięcy.
    Jeśli transakcja nie zostanie rozliczona, to blokada zniknie za
    tydzien, kasa wróci na konto, co wcale nie zwalnia cię z obowiązku
    pamiętania, że tą kasę już wydałeś i z konta ci jej ruszyć nie wolno.
    Ale to rzadki wypadek, bo zwykle zanim blokada znika, to transakcja
    zostanie rozliczona (w poczet blokady oczywiście).