  • Data: 2009-04-22 12:01:39
    Temat: Re: platne hasla w mBanku :(
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    > No ale listę generujesz 1 raz. Więc przed wyjazdem za granicę sobie
    > generujesz w domu, na bezpiecznym stanowisku, i potem możesz korzystać
    > nawet w kawiarence za granicą.

    Ale zrozum w koncu ze to nie klient ma decydowac o tym, czy ma
    bezpieczny terminal, czy tez nie. To bank decyduje, ze terminale
    klientow sa potencjalnie niebezpieczne, i wymusza stosowanie
    dodatkowego zabezpieczenia.

    Ja moge zawsze korzystac z bezpiecznego terminala, i moglbym np. logowac
    sie uzywajac certyfikatu albo innego bezpiecznego podpisu, i co z tego?
    Bank nie ma na ten temat bladego pojecia i wymusza stosowanie (mniej
    bezpiecznych zreszta) PINow jednorazowych, dokladnie tak samo jak
    w przypadku cafe za granica i w przypadku domowej bezpiecznej maszynki.

    Jak myslisz, kto ma wieksza wiedze nt. bezpieczenstwa - bank czy
    statystyczny klient? Myslisz ze malo byloby klientow sklonnych np. podac
    numer karty i PINem w kawiarni (IIRC tak jak bylo kiedys w Citi)?
    --
    Krzysztof Halasa