eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiplatnosc płaską kartą - proceduryRe: platnosc płaską kartą - procedury
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: platnosc płaską kartą - procedury
    Date: Mon, 3 Nov 2003 23:22:11 +0100
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 28
    Message-ID: <bo6kr3$o5s$4@inews.gazeta.pl>
    References: <bo58cu$mm3$1@zeus.polsl.gliwice.pl>
    <l...@4...com>
    <bo5gc7$81q$1@news.zigzag.pl> <8...@c...softax.local>
    <bo5hpm$8gs$1@news.zigzag.pl>
    NNTP-Posting-Host: pc182.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1067898532 24764 217.99.219.182 (3 Nov 2003 22:28:52 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 3 Nov 2003 22:28:52 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-User: robert.tomasik
    User-Agent: Hamster/2.0.0.1
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:267103
    [ ukryj nagłówki ]

    Spotkałem się z przypadkiem przyjmowania "fantów" czyli na przykład
    telefonu komórkowego pod zastaw i wysyłaniem klienta na poszukiwanie
    bankomatu. Raz facetowi kazali zostawić samochód i dymać na piechotę. Mnie
    osobiście raz nie zadziałało, było to na BP pod Częstochową, ale tam jest
    bankomat i pobrałem z niego pieniądze. Generalnie rację mają Ci, którzy
    mówią, że to problem Stacji. Oczywiście nie ma się co pieniaczyć i należy
    jakoś wspólnie ten problem rozwiązać. Jak jest bankomat na stacji, to w
    sumie niewielki kram z podjęciem gotówki.

    Spotkałem się również w praktyce z klientami, którzy szli w zaparte, czyli
    czekali na obsłużenie ich karty. I wzywano nawet Policję, która poza
    wylegitymowaniem klienta nic zdziałać nie mogła. No bo faktycznie gość
    chce zapłacić, a brak możliwości przyjęcia zapłaty w uzgodnionej formie,
    to już problem stacji, a nie jego. Przy czym ważne jest to, co terminal z
    siebie wypluje. Czyli brak połączenia, brak możliwości autoryzacji. Bo
    jeśli z wydruku wynika, że na koncie nie ma środków czy też karta jest
    kradziona, no to mamy do czynienia z podejrzeniem oszustwa.

    No i na upartego, to i w normalnym sklepie to działa w podobny sposób.
    Sklep ma obowiązek mi sprzedać towar wystawiony w ofercie, obwarowany
    zresztą bodajże wykroczeniem (nie chce mi się szukać, ale wykroczenie
    pochodzi z czasów ukrywania towaru pod ladą). W prawie cywilnym zapłata
    jest oddzielona od samego przejścia towaru na własność. Jeśli z jakiegoś
    powodu nie mogą obsłużyć karty, to niech wystawiają faktury na opóźniony
    termin płatności. No ale egzekwowanie tego prawa wydaje mi się być
    przejawem krańcowego pieniactwa, choć w niektórych okolicznościach może
    być uzasadnione.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1