    From: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: po co karta kredytowa?
    Date: Fri, 4 Aug 2006 01:12:54 +0200

    > Wiesz, to jeszcze zapewne zalezy od stylu uzywania karty. Jesli na
    > tej wyzszej oprocentowanie jest chocby o 1% nizsze, to przy stalym
    > zadluzeniu karty na 20k jest to juz 200zł roznicy na samych
    > odsetkach.

    Z tym, że kredyt dla KK mało kiedy jest niskooprocentowany i wydaje mi się,
    że są ciekawsze możliwości skorzystania z pożyczki niż kredyt w KK. Dwa, że
    chyba sytuacja zadłużenia na 20k nie występuje często w przypadku osób,
    które zarabiają bardzo dobrze, a dla nich przecież adresowane są te karty.

    ?Jesli g-p jest dluzszy tez przeklada sie to na roznice
    > w koszcie.

    A bywa _znacząco_ dłuższy? Ja jakoś nie dostrzegłem...

    Plus do tego zazwyczaj jakis lepszy pakiet uslug
    > dodatkowych (czasem nawet one wystarcza za argument).

    To fakt, jednak znowu to kwestia wyboru - ja mam e-konto PRO w Lukasie. Niby
    też "PRO", ale wybrałem tylko dlatego, że jest... najtańsze. Gdyby gold czy
    platinum były tańsze niż standard to pewnie też bym je miał. Ale... w ramach
    tego mojego konta Lukas daje mi jakieś tam "bardzo potrzebne" ubezpieczenie
    zalania mieszkania, medyczne, czegoś tam... nawet nie wiem czego... W moim
    przekonaniu są ciekawsze sposoby na te wszelkiej maści "dodatkowe" usługi
    niż dodawane do KK czy kont.

    > Jesli wiec ktos ma zwyczaj optymalizowania swojego postepowania,
    > moze pragmatycznie wybrac karte platynowa zamiast zwyklej czy
    > zlotej. Poza tym bedzie podlegal presji banku, ktory bedzie mu
    > wciskal kolejne karty.

    Myślisz, że zoptymalizował?

    Moze sie to tez okazac koniecznoscia, na
    > skutek wzrostu wysokosci limitu, czesto sa dosc niskie maksymalne
    > limity dla kart srebrnych (10-25k) czy zlotych (40-50k) i powyzej
    > w niektorych bankach juz nie bedzie miec wyjscia, musi brac
    > platynowa, jesli nie chce rezygnowac z podwyzszenia limitu..

    Kart dziś jest tyle, że szczerze mówiąc gdyby w istocie mieć wydatki rzędu
    50k miesięcznie (ponieważ w Polsce nadal różnie bywa z akceptowalnością to
    rozumiem, że mówimy o ludziach wydających ponad 100k doliczając gotówkę...)
    to w moim przekonaniu lepiej mieć 2 karty (szczególnie różnych systemów)
    silver niż jedną gold. A kart to akurat ci u nas dostatek...

    > Ale na litosc boska, nie bedzie chyba sadzil, ze to podwyzszylo
    > jego prestiż. :-)))

    Otóż właśnie... tymczasem niektóre banki na pierwszym miejscu w korzyściach
    z posiadania KK właśnie podają prestiż... i to nie do końca w goldach.