  • Data: 2006-08-09 06:02:48
    Temat: Re: po co karta kredytowa?
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Pomysl chwile. Mowimy o kartach procesorowych. Wyciagniecie
    > pieniedzy z bankomatu jest tak samo niebezpieczne jak zaplata
    > za towar w sklepie. Tyle ze jesli karta ma PIN, to jest szansa
    > ze zlodziej nie bedzie go znal. Jesli nie ma, to byc moze nie
    > wyplaci pieniedzy z bankomatu, ale bez trudu zaplaci w sklepie.

    pomyślałem chwilę, i dalej twierdzę, że karta z 1cyfrowym pinem (a o
    takiej hipotetycznej karcie powiedziałeś że jest bezpieczniejsza od
    podpisu) jest bardzo niebiezpieczna. Jeżeli ci złodziej ją ukradnie, to
    ma 10% szansy (jak dla mnie sporo) że uda mu się wypłacić za pierwszym
    podejściem, czyli 30% zakładając że będą 3 próby zanim bankomat połknie
    kartę.

    > Dla banku nie bedzie miec wiekszego znaczenia czy karta wymagala
    > PINu czy tez nie - bank bedzie widzial tylko podpisana transakcje
    > z udzialem karty.

    Tak, tylko transakcja podpisana pinem a transakcja podpisana "maziajem"
    tym się różni, że prawidłowy pin jest nierozróżnialny, niezależnie od
    tego kto go wstukiwał i jak do niego doszedł.

    W przypadku podpisu, jest materialny ślad na slipie, i jest podstawa do
    tego żeby się kłócić że to nie twój podpis.

    p. m.