eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankipo niemieckuRe: po niemiecku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tb3-253.telbes
    kid.pl!not-for-mail
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: po niemiecku
    Date: Mon, 8 Jul 2024 16:39:04 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <v6gtmb$8o3$3@news.chmurka.net>
    References: <10bmhyb7bzzgm$.13yx3y7hg4x5g$.dlg@40tude.net>
    <v6cphv$h7n$9@news.chmurka.net>
    <11l573xdvwjll$.iknocktr40oj$.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 8 Jul 2024 14:39:09 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="RTomasik";
    posting-host="tb3-253.telbeskid.pl:185.192.243.253";
    logging-data="8963"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:RSaGMCmBmLprkECLIr/ZFJJHFMY=
    sha256:ZvVGSlKT2W0RIpA/Z40JpPLh9G2AiX8bIcjGyxmgly4=
    sha1:VstvCBJVzc5bzdD7+rC4+OH1N6s=
    sha256:fPEar9aS+mnvhMGlPcmbWgD5to8jmDgTZVp4elRGs3Q=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <11l573xdvwjll$.iknocktr40oj$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:671533
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 08.07.2024 o 13:12, J.F pisze:

    >> Problem ejst w złym miejscu postawiony. Karta jest własnością banku. To
    >> bank ma umowę z klientem, i to ona określa sposób obsługi karty. Jeśli
    >> lokal jest oznaczony logo danej organizacji kartowej, a pomimon tego nie
    >> honoruje kart, to klient ma roszczenie nie do lokalu, tylko do banku.
    >> Jak sobie to bank zrobi, by lokal honorował wydaną przez niego kartę, to
    >> już sprawa banku.
    > To są Niemcy, i tam obowiązują niemieckie przepisy.

    Bez wątpienia masz rację, ale jak ja pojadę do Niemiec ze swoja kartą,
    to ja mam umowę z moim bankiem, a nie b a rem w Niemczech.
    >
    >> W Polsce bywały takie problemy. W umowach z akceptantami były (nie wiem,
    >> czy problem istnieje nadal) wysokie kary umowne. Już kilka skarg
    >> klientów na karteczki koło kasy, ze akceptują płatności karta powiedzmy
    >> od 10 zł potrafiło dany sklep / lokal zrujnować. Ja nigdy nie
    >> dyskutowałem z kasjerką na ten temat.
    > A w Niemczech umowy mogą być inne.
    > I w szczególnosci - to oni robią Ci łaskę, że przyjmują płatnosci
    > kartą, opierali sie ze 30 lat :-)

    Oczywiście. To sprawa banku, jak sobie to zorganizuje, by karty
    honorowano. Za to im płacę.
    >
    > A w szczególnośći - jesli bank/organizacja pobiera opłate powiedzmy
    > 0.20 za każdą płatność, to się dziwić ze na kasie napis "kartą można
    > płacić powyżej 10 euro.

    Ale to nie jest mój problem. Niemiec może w ogóle nie honorować kart,
    albo ma to robić zgodnie z regulaminem.
    >
    >> Jeśli odmawiała honorowania karty
    >> (nie interesuje mnie z jakiego powodu), to ja składam reklamację w moim
    >> banku.
    > Bank w firmie od terminali, i odpowiedzialność się rozmywa :-)

    Czemu rozmywa. Akceptant z kimś umowę ma. Ja mogę odszkodowanie od
    mojego banku żądać, a oni sobie będą ciągnąć dalej.

    --
    (~) Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 08.07.24 18:07 J.F

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1