  • Data: 2024-07-08 18:07:20
    Temat: Re: po niemiecku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Jul 2024 16:39:04 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Bez wątpienia masz rację, ale jak ja pojadę do Niemiec ze swoja kartą,
    > to ja mam umowę z moim bankiem, a nie barem w Niemczech.

    No cóż, możesz spróbowac reklamacji (czy pozwu?), ale obawiam się, ze
    nasz bank cie oleje.
    Ciekawe tylko, czy powoła się na jakies ogólne zasady, czy wskaże
    konkretne zapisy regulaminu (w rodzaju "za granicą obowiązuje prawo
    lokalne"), które profilaktycznie umieścił :-)

    Na pewno zaś polski bank nie ma mocy sprawczej w Niemczech :-)

    > Oczywiście. To sprawa banku, jak sobie to zorganizuje, by karty
    > honorowano. Za to im płacę.

    A płacisz ? :-)
    No cóż, opłata pewnie jest przewidziana, a nawet jak jesteś zwolniony
    warunkowo, to nadal jest i bank obowiązki ma. Ale na granicy się mogą
    kończyć.

    > Ale to nie jest mój problem. Niemiec może w ogóle nie honorować kart,
    > albo ma to robić zgodnie z regulaminem.

    No i pewnie ma swój regulamin, który na to pozwala.

    > Czemu rozmywa. Akceptant z kimś umowę ma. Ja mogę odszkodowanie od
    > mojego banku żądać, a oni sobie będą ciągnąć dalej.

    Ale czy mogą ciągnąć dalej, czy się skończy na na twardej postawie
    akceptanta ?

    A odszkodowanie za co?

    Za dwa dni w areszcie, bo miałeś kartę, nie miałeś gotówki, i pić Ci
    się zachciało? To, przyznaję, jest jakiś powód :-)

    J.