    From: RobertS <r...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: poczatki
    Date: Fri, 29 Dec 2006 12:08:58 +0100

    > Zalozmy, ze zakladam sobie konto w banku internetowym - mam tam jakies
    > oprocentowanie (przykladowow 3%) czyli to oznacza, ze pieniadze na tym
    > koncie zwiekszaja swa wartosc o 3% (miesiecznie?/rocznie?).

    3% to oprocentowanie podawane w skali roku, pamietaj jeszcze o 19%
    podatku dochodowym jaki bank potraci od odsetek

    > A jak to wyglada, gdy np wplace 2000zl na konto i w ciagu kilku dni je
    > calkowicie oproznie; pewnie bank nalicza odsetki tylko za czas
    > pozostawania ich na koncie - ale czy jest w takim razie wyznaczana jakas
    > "dniowka" od tych przykladowych 3%?

    nie jest, ale mozna to łatwo wyliczyc

    wartosc odsetek = (kwota x liczba dni na koncie x oprocent.)/365
    minus oczywiscie podatek 19%

    > Zainteresowaly mnie natomiast fundusze inwestycyjne. Widze, ze mam do
    > wyboru f. stabilnego wzrostu i f. zrownowazone.
    > Czy gdzies moge cos wiecej o tym przeczytac? Informacje na stronach
    > bankow zdaja mi sie takie subiektywne ;)
    do wyboru masz znacznie wiecej funduszy, poszukaj info na stronach TFI

    > I juz zupelnie na koniec - jaki jest Waszym zdaniem obecnie najlepszy
    > bank internetowy dla uzytkownikow indywidualnych? Jak sie wyjasni sprawa
    > procentow z pkt1 bede w stanie porownac oferty, ale chodzi mi takze o
    > komfort uzywania konta, prostote, niezawodnosc etc.

    to zalezy do czego bedziesz to konto wykorzystywal, ile przelewow,
    operacji gotowkowych wykonasz etc...

    generalnie z internetowych polecam mBank, ale Inteligo oraz VW Bank
    direct rowniez maja ciekawa oferte

    wazne czy masz blisko do bankomatu euronetu, czy bedziesz wplacal
    gotowke na konto, czy bedziesz robil przelewy...
    nie mozna jednoznacznie powiedziec, ze bank X jest najlepszy nie znajac
    preferencji klienta

    --
    pozdrawiam
    RobertS