  • Data: 2006-08-30 19:24:17
    Temat: Re: podwyższenie kwoty przelewu
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A 10k euro jest graniczną kwotą przelewu, od której bank ma obowiązek
    > dokonać wglądu w dokumenty na podstawie których przelew jest dokonywany.
    Ten
    > idiotyczny przepis prowadzi do absurdalnych sytuacji i groteskowych
    dyskusji
    > w banku, kiedy chce przelac pieniadze na swoje wlasne konto za granica.
    > Mowie im, ze postawa przelewu jest moj kaprys, nie poparty zadnymi
    > dokumentami. A oni swoje, ze chca fakture. To co, mam sobie sam wystawic?

    W przypadku operacji dewizowych, bo taka będzie miała miejsce w opisywanej
    sytuacji, nastąpi przewalutowanie i bedzie to wyglądało tak;
    "Istota bankowej kontroli dewizowej polega na stwierdzeniu w sposób nie
    budzący wątpliwości, że czynność stanowiąca obrót z zagranicą i dokonywana
    przy udziale lub za pośrednictwem banku, na zlecenie lub na rzecz rezydenta
    bądź nierezydenta, jest zgodna z regulacjami ustawy dewizowej, dotyczącymi w
    szczególności swobody obrotu dewizowego lub ograniczeń takiego obrotu, jak
    również z warunkami ewentualnie udzielonego przez NBP zezwolenia dewizowego.
    Procedura kontrolna jest zróżnicowana w zależności od wysokości kwoty
    transferu za granicę. Kwoty do równowartości 5.000 euro nie podlegają w
    zasadzie kontroli bankowej. Przy transferze środków o równowartości od 5.000
    do 20.000 euro występuje fakultatywne żądanie banku przedstawienia
    dokumentów potwierdzających zgodność operacji z przepisami, a w przedziale
    powyżej 20.000 euro żądanie banku w tym zakresie jest obligatoryjne."

    Pozdrawiam
    Michał