  • Data: 2009-08-26 20:43:28
    Temat: Re: pozorna odwilz w kredytach hipotecznych?
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1> szukaj wiadomości tego autora

    Mithos wrote:

    > Ja np. miałem swojego czasu średnie wykorzystanie limitów 3k PLN ale
    > pewnego razu było to i nawet 20k PLN. I o ile 3k PLN byłem w stanie
    > spłacać zawsze w 100% o tyle istnieje spora szansa, że tego 20k PLN
    > mógłbym jednak nie spłacić. Bank musi to brać pod uwagę.

    w wyjsciowym przykladzie dochod netto rodziny, to ponad 6,4kpln netto,
    limit karty 9kpln, zakladajac, ze rodzina bezpiecznie inwestuje gotowke
    i karty uzywa KK do oplacania rachunkow i biezacych zakupow,
    to rzeczony limit w wysokosci 140% dochodu nie jest jakimis
    ryzykownym kosmosem. to po prostu lepsza gospodarnosc - korzystamy
    z grace-period KK, a gotowka pracuje.

    > No chyba, że klient każdego miesiąca w pełni spłaca praktycznie cały
    > limit w wysokości kilka(naście/dziesiąt) tyś PLN to wtedy faktycznie
    > nie powinno się tego brać pod uwagę. Ale ile jest takich osób ?

    po to jest analityk bankowy, ktory ocenia wnioski kredytowe,
    zeby takie rzeczy rozpatrywac. jesli wezmiemy dochod, odejmiemy
    wszystkie wydatki, KK, debety, bez analizy historii klienta,
    to analityk nie jest potrzebny, bo to samo zrobi prosty algorytm
    w komputerze. pytanie - czy w bankach pracuja analitycy, czy tylko
    ktos podpisuje wyniki prostej analizy komputera? :>