  • Data: 2010-03-03 02:32:05
    Temat: Re: pralnia Ojca Dyrektora
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "p47" hmkcth$8ge$...@n...news.neostrada.pl

    > Wg mnie bank postapił prawidłowo nie zwracając pieniedzy nadawcom; -
    > intencją darczynców było bowiem przekazanie ich datków Fundacji Radio Maryja
    > i bank przekazując środki fundacji uczynił zadość ich życzeniu. Wysłane
    > pieniądze trafiły (przynajmniej wg oświadczenia banku) do właściwego
    > adresata.

    A mnie wydaje się, że nie należy iść tą drogą, gdyż pewnego dnia ludzie
    będą po prostu słali na dowolne numery, dopisując ,,Radio Maryja''. :)
    Ponadto w ten sposób ulotnił się złodziej, który zapewne spróbuje teraz
    swych sił w ciekawszy sposób. :)

    Należało raczej wykryć oszusta, gdy było to raczej proste. :)
    Rozgłoszenie przez Rydzyka sprawy jedynie utrudniło takie namierzenie.
    Mądrością Rydzyk tu nie popisał się. :) Nie chodzi mi teraz o naciąganie
    prawa i twierdzenie, że Rydzyk utrudnia prokuraturze życie, ale o stwierdzenie
    faktu -- w takich sytuacjach warto zachować tak zwaną dyskrecję i spokój. :)

    Co jest ważniejsze -- trochę pieniędzy, które mogłyby zaginąć :) czy osoba
    złodzieja, który teraz zabierze się za te (czy inne) staruszki inaczej? :)
    Można było ograniczyć możliwość wypłacania kartą bankomatową do 50 złotych
    dziennie, nie :) tłumacząc właścicielowi, dlaczego tak się dzieje (podając
    jako powód czyjeś niedopatrzenie -- mBank słynie z różnych głupich błędów)
    i cierpliwie czekać na błąd związany z przelaniem na konto mniej anonimowe
    lub na jakiś podobny błąd. Już samo pytanie o powód takiej blokady mogłoby
    wiele powiedzieć o delikwencie -- na przykład skąd dzwoni. W ostateczności
    można było kartę zablokować.

    Przelanie na inne konto jest niebezpieczne -- trzeba mieć to inne konto.
    A zablokowanie tego innego jest raczej proste. Ostatecznie można by było
    tak uczynić, że delikwent by ujawnił, na jakie konto chce przelać, ale
    nie przelałby, gdyż ,,system by się pomylił i wywrócił''...

    Tacy ludzie zazwyczaj nie od razu :) połapią się w tym, że dodatkowe :)
    utrudnienia są celowe, nie zaś wynikają z beznadziejności polskich banków. :)

    Idąc cierpliwie po nitce do kłębka, być może odkryłoby się prawdziwe oszustwa...
    Ale tu potrzebna jest współpraca z prokuraturą czy policją. :) (i z Bogiem)

    Rydzyk rozgłaszając sprawę, zachował się jak zwykły dureń. :)

    Zachował się niemal jak człowiek, który spisał numery rejestracyjne złodzieja, ;)
    uciekającego samochodem, który ukradł ten samochód temuż zapisującemu. :)

    Ale rozgłaszając, przypomniał (w czas!!) o sprawie stoczni. :)
    Nie zdziwiłbym się wcale, gdyby okazało się, że ktoś celowo wydrukował te
    blankiety (być może nawet w małej liczbie) tylko po to, aby nagłośnić samą
    sprawę stoczni. :) A jeśli nawet te blankiety drukował prawdziwy oszust,
    to już na pewno ręką Boska poszła w kierunku przypomnienia ludziom sprawy
    stoczni gdańskiej -- kolebki Solidarnoiści. :)

    Rydzyk więc ukarał samego siebie. :) I tak powinno być!!! :)
    Rydzyk jest jak małpa, którą można złapać na garść ziarna. :)
    Wierci się w drzewie dziuplę wielkości garści małpy i sypie się
    do wnętrza tejże dziupli ziarno -- małpa wkłada rękę, nabiera
    ziarna i nie może wyjąć tejże ręki, gdyż jest ona teraz za duża.
    Małpa nie chcąc ,,oddać'' ziarna, daje się złapać cała. :)
    (wilk tymczasem potrafi odgryźć uwięzioną łapę -- oby ujść z życiem z zasadzki)

    Gdyby Rydzyk był mniej pazerny na pieniądze, znalazłby znacznie więcej, niż rzekomo
    stracił.
    (przede wszystkim szacunek ,,organów ścigania'' -- miałyby dzięki Rydzykowi złodzieja
    w garści)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'