    From: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: prędkość księgowania eliksirów.
    Date: Fri, 11 Jul 2003 00:51:41 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179062116.chello.pl

    > ale zależy mi na koncie z możliwie najszybszym księgowaniem,
    zaczynam
    > to testować, wcześniej nigdy nie zwracałem na to szczególnej uwagi,
    > ale pewnie wśród grupowiczów jest sporo osób, które mogą się
    > podzielić spostrzeżeniami.

    Popatrz o ktorej sa sesje wychodzace i przychodzace i tyle.
    Jesli wyslales ok.21 to tak na prawde poszlo pierwsze sesja nastepnego
    dnia (czyli mogles te kilka godzin pozniej wyslac)

    > a) czy to zależy od banku, z którego się przelew wysyła?

    zalezy od jego sesji przychodzacych i wychodzacych - o ktorej je ma i
    ile ich ma w ciagu dnia.

    > tzn. czy niektóre banki przetrzymują przelewy dla jakichś korzyści
    > (pomijam tanie przelewy bzwbk) aby np. taniej je to kosztowało
    > następną sesją itp, jeśli tak, to które są tak "przyjazne"?
    > np. w przypadku e-Invest Banku, przelewy wychodzą następnego dnia, w
    > placówce od razu.
    > jeśli tak, to które banki wysyłają na 100% najbliższą sesją?

    Tak jak masz w umowie. Invest nie przetrzymuje bo KIR dziala w dni
    robocze w roboczych godiznach. To ze zlecisz przelew o 24 poza
    przykladem przelewu w obrebie tego samego banku nic nie znaczy...

    > b) czy zależy to od banku, do którego się przelew wysyła,
    > tak mi sie zresztą wydaje, że różne banki różnie księgują, jedne się
    > śpieszą, inne "spóźniają", więc jeśli tak, to które banki
    najszybciej
    > księgują?

    hmm najsybciej? roznie to bywa ;) zazwyczaj te co sa on-line szybko
    ksieguja i masz do nich dostep (on-line znaczy sie "atomowo" a nie
    odswiezane kilka razy dziennie ;))

    > c) praktycznie, jakie są doświadczenia z przelewami (wysłany o
    której
    > godzinie, odebrany o której - z jakim opóźnieniem)

    > moje spostrzeżenia z ostatnich kilku dni:
    > przelew złożony dzisiaj ok. 8 w e-bphpbk na inteligo dotarł ok.
    > godziny 11 !!

    czyli zdazyles na sesje wychodzaca w BPHPBK i przychodzaca w Inteligo

    > przelew e-InvestBank wysłany ok. 21. do inteligo dotarł następnego
    > dnia godz. 17.22

    Czyli to byl przelew dnia nastepnego...

    > więc z tych trzech przykładów najlepiej wyszedł pbkBPH - Inteligo
    > Czekam na inne przykłady.

    eee tam ;)